    Date: Fri, 26 Jul 2013 11:57:45 +0200
    From: marek <marek@>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: własność mieszkania i niewpuszczenie gościa
    <51f24001$0$5228$c3e8da3$7c32e45a@news.astraweb.com>
    <kstfa7$7h3$9@node2.news.atman.pl>
    <51f24412$0$2991$c3e8da3$33881b6a@news.astraweb.com>
    <kstgas$7h3$10@node2.news.atman.pl>

    On 2013-07-26 11:42, Liwiusz wrote:
    > A w praktyce jak podział na połowy przechodzi? Każdy ma swój pokój?
    > Swoje łóżko? Nie sądzę, aby było tak, aby nikt nie miał kąta, który by
    > określał jako "swój".
    >
    > Wiadomo, że jak intruz zacznie chodzić po czyimś łóżku, to można żądać,
    > aby z niego zszedł.
    >
    > A tak w ogóle problem jest bardziej psychologiczno-społeczny, może
    > rodzinny, niż prawny.

    Formalnie nie ma podziału, każdy może być gdzie chce. Praktycznie no
    faktycznie, każdy ma swoje łózko :). Nie zmienia to chyba faktu, że obie
    osoby A i B mają takie samo prawo do tych samych pomieszczeń, o ile są
    one w "ich" połowie a nie w "połowie" właściciela.

    Masz rację, że problem jest może bardziej psychologiczno-społeczny ale
    chciałbym jak najbardziej wiedzieć co można a czego nie i z jakimi
    konsekwencjami od strony prawnej.

    W opisanej sytuacji nie ma formalnego podziału, wydaje mi się, że B ma
    takie samo prawo jak i A, i bardziej dla B gość może stać się w pewnym
    momencie niepożądany niż dla właściciela z drugiej połowy. Czy dobrze myślę?

    marek