  • 1. Data: 2013-07-26 09:25:15
    Temat: własność mieszkania i niewpuszczenie gościa
    Od: marek <marek@>

    Czy właściciel mieszkania może nie wpuścić gościa do osoby w tymże
    mieszkaniu zameldowanej? Gościa zaprasza osoba zameldowana. Załóżmy, że
    gość jest podejrzanej proweniencji i właścicielowi się to nie podoba.

    Jeśli może nie wpuścić to na jakiej podstawie?

    marek

  • 2. Data: 2013-07-26 09:45:50
    Temat: Re: własność mieszkania i niewpuszczenie gościa
    Od: Waz <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-26 09:25, marek pisze:
> [...]
    > gość jest podejrzanej proweniencji i właścicielowi się to nie podoba.
    >
    > Jeśli może nie wpuścić to na jakiej podstawie?

    hihi ja jestem zameldowany u siostry a mieszkam w innym miejscu, ona
    jest właścicielem mieszkania, nie mam tam prawa wejść bez jej zgody a co
    dopiero sprowadzać innych ludzi LOL

  • 3. Data: 2013-07-26 10:19:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-26, marek <marek@> wrote:
    > Czy właściciel mieszkania może nie wpuścić gościa do osoby w tymże
    > mieszkaniu zameldowanej? Gościa zaprasza osoba zameldowana. Załóżmy, że
    > gość jest podejrzanej proweniencji i właścicielowi się to nie podoba.

    Pytanie, jak sądzę bardzo istotne: czy ów właściciel przebywa w tym mieszkaniu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2013-07-26 10:23:02
    Od: marek <marek@>

    On 2013-07-26 10:19, Wojciech Bancer wrote:

    > Pytanie, jak sądzę bardzo istotne: czy ów właściciel przebywa w tym mieszkaniu?

    Raz przebywa, raz nie. Jak ten fakt się przekłada na dalszy bieg spraw?

    marek

  • 5. Data: 2013-07-26 10:39:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "marek" <marek@> wrote in message
    .com...
    > Czy właściciel mieszkania może nie wpuścić gościa do osoby w tymże mieszkaniu
    > zameldowanej?

    kolejny raz - w obecnym stanie prawnym fakt posiadania (badz nie)
    meldunku nie ma znaczenia (na upartego na osobe bez meldunku mozna
    doniesc co zaowocuje nagana lub wyrwaniem od 20 pln z kieszeni)

    jezeli osoba zapraszajaca mieszka w tym mieszkaniu to moze zaprosic
    sobie kogo chce i wlasciciel nie ma tu praktycznie nic do powiedzenia

  • 6. Data: 2013-07-26 10:50:05
    Od: marek <marek@>

    On 2013-07-26 10:39, m4rkiz wrote:
> [...]
    >
    > jezeli osoba zapraszajaca mieszka w tym mieszkaniu to moze zaprosic
    > sobie kogo chce i wlasciciel nie ma tu praktycznie nic do powiedzenia

    Czy możesz podać jakiś akt prawny na to?
    Czy faktycznie właściciel, który również jest tam zameldowany, i od
    czasu do czasu przebywa nic nie może zdecydować w swoim domu kogo
    wpuszczać a kogo nie?
    Czy jeśli zapraszany jest kryminalista, to właściciel ma spokojnie
    czekać aż się coś wydarzy i nie może zapobiec prewencyjnie wejściu
    takiej osoby do mieszkania?
    Czy godziny odwiedzin gościa (w ciągu dnia, po 22) mają jakiś wpływ na
    stan prawny sytuacji?

    marek

  • 7. Data: 2013-07-26 10:51:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 26.07.2013 10:50, marek pisze:

    > Czy możesz podać jakiś akt prawny na to?
    > Czy faktycznie właściciel, który również jest tam zameldowany, i od
    > czasu do czasu przebywa nic nie może zdecydować w swoim domu kogo
    > wpuszczać a kogo nie?

    A jak stanowi umowa, na podstawie której lokator zajmuje lokal?

    > Czy jeśli zapraszany jest kryminalista, to właściciel ma spokojnie
    > czekać aż się coś wydarzy i nie może zapobiec prewencyjnie wejściu
    > takiej osoby do mieszkania?

    Kryminalista? Znaczy się poszukiwany przez policję?

    > Czy godziny odwiedzin gościa (w ciągu dnia, po 22) mają jakiś wpływ na
    > stan prawny sytuacji?

    Nie.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 8. Data: 2013-07-26 10:51:50
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > jezeli osoba zapraszajaca mieszka w tym mieszkaniu to moze zaprosic
    > sobie kogo chce i wlasciciel nie ma tu praktycznie nic do powiedzenia

    Właściciel ma oczywiście prawo coś powiedzieć, efekt tego zależy od tego kto
    jest większy i silniejszy....

  • 9. Data: 2013-07-26 10:52:39
    Od: marek <marek@>

    On 2013-07-26 10:39, m4rkiz wrote:
> [...]
    >
    > jezeli osoba zapraszajaca mieszka w tym mieszkaniu to moze zaprosic
    > sobie kogo chce i wlasciciel nie ma tu praktycznie nic do powiedzenia

    I jeszcze pytanie:

    art. 193
    Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo
    ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego
    nie opuszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku.

    Czy właściciel nie jest osobą, która może wydać takie żądanie?

    marek

  • 10. Data: 2013-07-26 10:53:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 10:50, marek pisze:

> [...]
    > takiej osoby do mieszkania?
    > Czy godziny odwiedzin gościa (w ciągu dnia, po 22) mają jakiś wpływ na

    Istotne jest kto jest w posiadaniu mieszkania.

    Właściciel posiadaczem nie jest, skoro nie mieszka, tylko czasem przychodzi.

    W posiadaniu jest "zapraszający" i to on decyduje, kto przychodzi.

    --
    Liwiusz