    From: Sero <s...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wku
    Date: Thu, 30 Dec 2004 02:27:48 +0100

    > Czy mozna starac sie o odroczenie zasadniczej sluzby
    > wojskowej jezeli sie prowadzi dzialalnosc gospodarcza
    http://www.google.pl/search?q=odroczenie+s%C5%82u%C5
    %BCby+wojskowej
    Starać zawsze się można. Ostateczna decyzja zależy od komisji.
    Na pierwszy rzut oka kiepsko to wygląda, ale:
    1) jeśli jeszcze nie jesteś za stary, to możesz iść do szkoły policealnej,
    wybierz sobie najtańszą. Najwyżej zawalisz rok, jak nie będziesz chodził na
    zajęcia ;)
    2) możesz zostać rolnikiem :D
    Działalność specjalna rolnictwa, albo coś takiego. Idź z pieskiem lub
    kotkiem na wstawę albo hoduj dżdżownice kalifornijskie (polecam też rybki
    akwariowe) :), może zostaniesz rolnikiem. Przy okazji ubezpieczysz sie w
    krus, a do zusu będziesz odprowadzać tylko składkę zdrowotną.
    3) hajtnij się z panienką, która nigdzie nie pracuje i będziesz jedynym
    żywicielem rodziny :)

    pkt 1. wydaje się najłatwiejszy, przy 2. może być trochę roboty, a 3. zależy
    już od indywidualnej sytuacji :)

    Swoją drogą to trochę dziwne, że jednych na siłę biorą do wojska, a inni
    nawet jak sami są chętni (perspektywa pozostania w armii zawodowej w czsach
    sporego bezrobocia), to nie zawsze się dostają.
    Ta ustawa o zasadniczej służbie wydaje mi się sporo przeterminowana, ale
    jakoś nikt z władzy nie myśli nad nowelizacją (no pewnie ktoś myśli, ale mi
    nic nie wiadomo).