  • 1. Data: 2004-12-29 12:02:07
    Temat: wku
    Od: Kris <k...@p...fm>

    Witam!

    Czy mozna starac sie o odroczenie zasadniczej sluzby
    wojskowej jezeli sie prowadzi dzialalnosc gospodarcza
    na czas uregulowania zobowiazan zwiazanych z ta dzialalnoscia?
    I czy istnieje gdzies jakies rozporzadzenie jak traktowany ma
    byc poborowy przez komisje ? czy powinni go informowac jakie prawa ma
    i obowiazki, ( chodzi o przekonania religijne, sluzbe zastepcza i ew.
    mozliwosc odroczen ).
    Czy wszedzie kazdy traktowany jest jak mieso armatnie bez wzgledu
    na wiek i sytuacje panujaca w jego zyciu?
    Bo prawde mowiac jak pojde w kamasze to cala moja dzialalnosc szlag
    trafi i po wyjsciu bede szczesliwy bezrobotny. Ponowne rozpoczecie
    dzialalnosci nie bedzie mialo sensu bo moj rynek i klientow juz
    ktos zajmie.
    Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedz
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-12-30 01:27:48
    Temat: Re: wku
    Od: Sero <s...@e...pl>

    > Czy mozna starac sie o odroczenie zasadniczej sluzby
    > wojskowej jezeli sie prowadzi dzialalnosc gospodarcza
    http://www.google.pl/search?q=odroczenie+s%C5%82u%C5
    %BCby+wojskowej
    Starać zawsze się można. Ostateczna decyzja zależy od komisji.
    Na pierwszy rzut oka kiepsko to wygląda, ale:
    1) jeśli jeszcze nie jesteś za stary, to możesz iść do szkoły policealnej,
    wybierz sobie najtańszą. Najwyżej zawalisz rok, jak nie będziesz chodził na
    zajęcia ;)
    2) możesz zostać rolnikiem :D
    Działalność specjalna rolnictwa, albo coś takiego. Idź z pieskiem lub
    kotkiem na wstawę albo hoduj dżdżownice kalifornijskie (polecam też rybki
    akwariowe) :), może zostaniesz rolnikiem. Przy okazji ubezpieczysz sie w
    krus, a do zusu będziesz odprowadzać tylko składkę zdrowotną.
    3) hajtnij się z panienką, która nigdzie nie pracuje i będziesz jedynym
    żywicielem rodziny :)

    pkt 1. wydaje się najłatwiejszy, przy 2. może być trochę roboty, a 3. zależy
    już od indywidualnej sytuacji :)

    Swoją drogą to trochę dziwne, że jednych na siłę biorą do wojska, a inni
    nawet jak sami są chętni (perspektywa pozostania w armii zawodowej w czsach
    sporego bezrobocia), to nie zawsze się dostają.
    Ta ustawa o zasadniczej służbie wydaje mi się sporo przeterminowana, ale
    jakoś nikt z władzy nie myśli nad nowelizacją (no pewnie ktoś myśli, ale mi
    nic nie wiadomo).