    From: "Nuori76" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: windows OEM - kiedy legalny?
    Date: Tue, 1 Apr 2003 21:05:14 +0200

    Cytat z Licencji Microsoft Producenta Systemów OEM

    http://www.microsoft.com/poland/oem/legalne/umowa.ht

    (...)
    4.1 Jeśli w zestawie producenta systemów OEM znajduje się jednostka
    oprogramowania będąca komputerowym system operacyjny Microsoft, Microsoft
    niniejszym udziela Licencjobiorcy niewyłączne prawo do dystrybucji każdej
    takiej jednostki oprogramowania wyłącznie pod warunkiem, że jest ona
    rozprowadzana albo razem z całkowicie zmontowanym systemem komputerowym,
    albo ze składnikiem sprzętu komputerowego, niebędącym urządzeniem
    peryferyjnym (tj. składnik ten ma być integralną częścią komputera, na
    którym zostanie zainstalowana jednostka oprogramowania). W rozumieniu
    niniejszej umowy, całkowicie zmontowany system komputerowy powinien składać
    się przynajmniej z procesora, płyty głównej, dysku twardego, zasilacza i
    obudowy.
    4.2 Jeśli w zestawie producenta systemów OEM znajduje się jednostka
    oprogramowania będąca aplikacją lub oprogramowaniem serwerowym, Microsoft
    niniejszym udziela Licencjobiorcy niewyłączne prawo do dystrybucji każdej
    takiej jednostki oprogramowania wyłącznie pod warunkiem, że jest ona
    rozprowadzana do użytkowników tylko razem z całkowicie zmontowanym systemem
    komputerowym.
    (...)

    Pozdr
    Nuori76