  • Data: 2003-04-01 21:46:42
    Temat: Re: windows OEM - kiedy legalny?
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pawel J" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b6cnfd$6i5$1@news.onet.pl...
    > witam
    > Jeżeli to NTG to proszę o wskazanie jakiejś właściwszej, ale moje pytanie
    > dotyczy zakupu legalnego oprogramowania.
    > Chciałbym kupić legalnego windows (XP albo 98). najlepiej wersja OEM
    > I tu jest własnie problem. Czy mogę kupić z dowolnym urządzeniem komp
    nawet
    > myszką? czy też to jest tylko do nowego zestawu komp.
    > Problem wynikł w momencie przeglądania ofert różnych sklepów
    internetowych,
    > gdzie raz pisze, że z myszką a raz że caym komp.
    > Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi tą sprawę?
> [...]
    Microsoft w różnych momentach zmieniał definicję co jest legalne w wersji
    OEM, a co nie. Kiedyś wystarczyła sama mysz, potem już nie, potem znowu tak
    Zadzwoń na infolinię microsofta i dowiedz się z czym możesz kupić oficjalnie
    windowsa w ersji OEM, aby był legalny. telefon znajdziesz na ich stronie
    www.microsoft.com/poland
    Windowsa 98 już nie kupisz, bo nie jest sprzedawany, chyba, że z drugiej
    ręki, ale nie polecam.
    Ktoś napisał, że OEM dotyczy sprzedawcy, a nie ciebie.
    To prawda, po prostu sklep "nie może" ci sprzedać wersji OEM jeśli nie
    kupisz tego co jest wymagane przy zakupie wersji OEM, tylko, że ja do tej
    pory spotkałem jeden sklep, który tego przestrzega.

    Pamiętaj, że w razie kontroli, to ty będziesz musiał pokazać fakturę na
    której jest napisane co kupiłeś razem z wersją OEM.
    I co z tego, że sklep ci to sprzedał powiedzmy "nielegalnie". Co mu zrobisz?
    Nic.
    A dobiorą się do ciebie, a nie do sklepu, więc w dobrze pojętym własnym
    interesie jest bycie bardziej papieskim niż papież.