    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utrata prawa jazdy
    Date: Fri, 26 Mar 2010 19:24:10 +0100

    qwerty w <news:hoirpl$ibr$1@news.task.gda.pl>:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    asja.net...

    > prowadzenie=kierowanie.

    PoRD ma inne zdanie

    > Prowadzisz auto, czyli kierujesz. Nawet zobacz co masz napisane w słowniku.

    Słownik jest używany, gdy brakuje definicji w ustawie

    > Jak chodzi Ci, że nogi są na ziemi, ręce na kierownicy i poruszasz się to nie
    > prowadzisz, a pchasz.

    Nie odróżniasz definicji kierującego od pieszego.

    kierujący - osobę, która kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów, a także
    osobę, która prowadzi kolumnę pieszych, jedzie wierzchem albo pędzi
    zwierzęta pojedynczo lub w stadzie;

    pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower,
    motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w
    wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod
    opieką osoby dorosłej;

    i jeszcze:
    uczestnik ruchu - pieszego, kierującego, a także inne osoby przebywające w
    pojeździe lub na pojeździe znajdującym się na drodze;

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]