  • 1. Data: 2010-03-26 14:38:26
    Temat: utrata prawa jazdy
    Od: "n...@g...pl" <m...@p...fm>

    Witam
    Znajomego Wczoraj złapali jadącego rowerem pod wpływem alkoholu.
    Z tego co wiem, powinni mu zaraz zabrać prawo jazdy (nie miał przy sobie).
    Tylko słownie został poproszony o przyniesienie prawka, nic nie podpisywał w
    tym temacie - chyba ze coś tam w drukach było na ten temat - a podpisywał
    tam gdzie mu generalnie palcem pokazali.

    To jak to z tym prawkiem jest? Kiedy je zabierają? Po wyroku? - nie
    przyznaje sie do winy jak na razie
    Co jezeli go za nmiesiąc złapią kierujacego pojazdem, z prawem jazdy, ktore
    obiecał był oddać?
    Co jezeli spowoduje stłuczke (automatycznie jego wina?)?

    Podkreśla, ze prowadził rower w momencie zatrzymania i nie przyznaje sie do
    winy.
    A jego praca to wlasnie kółko...

  • 2. Data: 2010-03-26 14:53:38
    Temat: Re: utrata prawa jazdy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "n...@g...pl" <m...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    > Podkreśla, ze prowadził rower w momencie zatrzymania i nie przyznaje sie do
    > winy.

    Nie rozumiem tego. Przyznaje, że prowadził, ale nie przyznaje się? Bez sensu.

  • 3. Data: 2010-03-26 14:58:25
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 26 Mar, 15:53, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > Nie rozumiem tego. Przyznaje, e prowadzi , ale nie przyznaje si ? Bez sensu.

    Prowadził w sensie "za pieszego uważa się również osobę prowadzącą,
    ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy,
    podręczny lub inwalidzki," - że nie jechał na nim.

    Ale OP w pierwszym zdaniu pisze, że "Znajomego Wczoraj złapali
    jadącego rowerem pod wpływem alkoholu" więc wprowadził trochę
    zamieszania.

    --
    Regards
    Matt

  • 4. Data: 2010-03-26 15:15:10
    Od: "n...@g...pl" <m...@p...fm>

    Został zatrzymany za jazdę na rowerze pod wpływem po chodniku (droga
    publiczna).
    Utrzymuje ze wtedy prowadził rower a nie jechał na nim.
    Generalnie to chłopakowi sie teraz mocno życie komplikuje, bo kredyty trzeba
    spłacać, a prwko to podstawa jego pracy - kierowca dawnego "PKS".
    Lipa jednym słowem, pytanie jak odwlec ten moment (zabrania prawka)?
    Co jezeli bedzie miał stłuczke, czy ubezpieczyciel sie wypnie z
    odszkodowaniem?
    Wg mnie to powinno być tak, ze jest wyrok, jest zabranie prawa jazdy - co
    jeżeli sąd go uniewinni?

  • 5. Data: 2010-03-26 15:32:06
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > Utrzymuje ze wtedy prowadził rower a nie jechał na nim.

    > jeżeli sąd go uniewinni?

    Chyba sam w to nie wierzysz. Słowa 2 policjantów w patrolu ,kontra "pijany"
    rowerzysta. Ile płacą bukmacherzy za 1 złotówkę postawioną na rowerzystę w
    razie jego wygranej ;))

  • 6. Data: 2010-03-26 15:41:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "n...@g...pl" <m...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    > Został zatrzymany za jazdę na rowerze pod wpływem po chodniku (droga
    > publiczna).

    To nie wiedział, że nie można?

    > Utrzymuje ze wtedy prowadził rower a nie jechał na nim.

    To jest to samo.

    > Generalnie to chłopakowi sie teraz mocno życie komplikuje, bo kredyty trzeba
    > spłacać, a prwko to podstawa jego pracy - kierowca dawnego "PKS".

    Sam sobie winny.

    > Lipa jednym słowem, pytanie jak odwlec ten moment (zabrania prawka)?

    Raczej nieuniknione. Gdyby tłumaczył się, że pcha rower to zupełnie co innego.

  • 7. Data: 2010-03-26 15:51:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 16:41:56 +0100, qwerty napisał(a):

    > To jest to samo.

    W żadnym wypadku. Prowadząc rower jesteś pieszym. Jadąc na rowerze - już
    kierującym.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-03-26 16:26:06
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    >bo slowo 2 psow jest wiecej warte niz obywatela.

    Sugerujesz, że lepiej by było gdyby było odwrotnie?

  • 9. Data: 2010-03-26 16:39:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    asja.net...
    > W żadnym wypadku. Prowadząc rower jesteś pieszym. Jadąc na rowerze - już
    > kierującym.

    Mylisz się. Jak dostajesz z sądu zakaz to właśnie _prowadzenia_ roweru i
    pojazdów mechanicznych.

  • 10. Data: 2010-03-26 17:20:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 17:39:13 +0100, qwerty napisał(a):

    > Mylisz się. Jak dostajesz z sądu zakaz to właśnie _prowadzenia_ roweru i
    > pojazdów mechanicznych.

    Prowadzenia w sensie kierowania nimi.
    Prowadzenie roweru to pchanie go. Kierowanie rowerem - to jazda na nim.
    Ot taki mały językowy miszmasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138