  • Data: 2012-07-06 13:02:11
    Temat: Re: usunięcie niezameldowanej osoby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Najpierw streszczenie dla niecierpliwych:

    IMO nie ma podstaw do "atakowania gościa".
    Gość zachowuje się zgodnie z prawem, korzysta z możliwości
    danej mu przez legalnego posiadacza lokalu.
    IMO, gość nie narusza "miru".

    IMO tym kogo należy "zaatakować" jest najemca!
    To on narusza uprawnienia z umowy najmu.

    Jedziemy ze szczegółami:

    On Thu, 5 Jul 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał
    >
    > Można, ale nie jest to takie proste. Zamledowanie nie ma tu tak naprawdę za
    > wiele do rzeczy.

    W tym się zgadzamy.

    > Jesli jego pobyt nie nabrał jeszcze znamion "zamieszkania",
    > to można po prostu wezwać go do opuszczenia mieszkania, a po odmowie wezwać
    > Policję i zarzucić mu naruszenie miru domowego.

    Hm... w jaki sposób?
    Przecież on jest gościem najemców, i mir mógłby naruszyć na ich
    szkodę.
    Z większości opisów przebijają tezy, wskazujące że skoro właściciel
    wynajął lokal, to posiadanie "przekazał w całości".

    Przykładowo:
    http://prawo-karne.wieszjak.pl/pokrzywdzony/289383,N
    aruszenie-miru-domowego.html
    +++
    Jak podkreœlił Sšd Najwyższy, właœciciel lokalu, wynajmujšc go osobie
    trzeciej, zrzeka się na jej rzecz niektórych praw do tej nieruchomoœci.
    Najemca w wyniku podpisania umowy zyskuje nie tylko prawo korzystania
    z lokalu, ale również wszelkie inne uprawnienia z tym zwišzane,
    choćby prawo do ochrony nietykalnoœci mieszkania jako dobra osobistego.
    [...]
    Sšd Najwyższy, w postanowieniu z 21 lipca 2011 roku, wskazał, że wraz z
    zawarciem umowy najmu czy oddania mieszkania w dożywotnie użytkowanie,
    lokal staje się dla właœciciela miejscem „cudzym”
    ---

    Co do eksmisji wypada się zgodzić.
    Prawdę powiedziawszy, już napisałem ze "trzeba mieć dokąd" ale
    skreśliłem - bo ochrona lokatorów jest skuteczna dla najemców,
    korzystający aż takiej ochronie (jak najemca) nie podlega.
    Niemniej czy to jest proste - nie wiem.

    No i na mój gust wydaje się, że uzasadnione będzie "atakowanie"
    nie gościa, ale właśnie (współ)najemcę, za naruszenie w sposób
    sprzeczny z "porządkiem domowym", umową najmu czy czymkolwiek
    z czego wynika prawo do mieszkania *tylko* określonych osób.

    To najemca nie ma prawa "zamieszkiwać" gości, a nie goście
    korzystać z zaproszenia, oni (IMHO) mogą!

    Przykład takiej tezy:
    http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/167306,obca-os
    oba-na-noc-w-mieszkaniu.htm
    (oraz objaśnienie, że interwencja na komisariacie skierowana
    przeciw "gościom" nie odnosi skutku).

    pzdr, Gotfryd