  • Data: 2012-07-06 13:14:14
    Temat: Re: usunięcie niezameldowanej osoby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jul 2012, Krystek wrote:

    > Sytuacja postawiła córkę w bardzo dziwnej sytuacji i ona sama do końca
    > jeszcze nie wie jak ma na całą sytuację zareagować.

    Ale IMO to ona właśnie jest osobą, do której Ty, jako właściciel
    lokalu, możesz mieć roszczenia.
    Rzuć okiem na mój post do Roberta, stawiam tezę że gość w żaden
    sposób nie narusza prawa.
    W szczególności nie narusza miru domowego, który przez okres umowy
    najmu jest "dobrem osobistym" najemcy.
    Dobrem związanym z lokalem, ale przekazywanym najemcy.
    I to tak skutecznie przekazywanym, że sam właściciel może to
    dobro (przekazane najemcy) naruszyć! (na szkodę najemcy rzecz
    jasna)
    Temu ostatniemu nikt nie zaprzecza (bo były wyroki SN),
    więc fakt "przekazania" IMO wypada uznać za oczywisty.
    Takie "przekazanie w pakiecie", z mocy prawa, razem z zawarciem
    umowy najmu, ewentualne wyłączenia trzeba zawrzeć w umowie
    (i to się robi - "właściciel ma prawo raz na kwartał
    sprawdzić prawidłowość użytkowania lokalu oraz stan
    okien, drzwi i wszystkich instalacji" na przykład)

    Natomiast umowa najmu nie daje prawa do samowolnego dawania
    w podnajem, użyczania itede, na to wszystko najemca potrzebuje
    zgody właściciela i to on (najemca) jest stroną "naruszenia",
    nie gość!

    pzdr, Gotfryd