    From: "m" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlopy szkoleniowe
    Date: 19 Dec 2003 22:19:53 +0100

    > nie rozumiem dlaczego się tak rzucasz ? Jakby nie liczyć w styczniu się nie
    da,
    > ale oczywiście nie ma to znaczenia.

    powaznie???!!!!?/???/

    > a tak w ogóle to nie rozumiesz pracodawcy ? Pracownik znika mu na miesiąc i
    on ma byc szczęśliwy ? zapłacił Ci studia, może jeszcze pokrywa dodatkowe
    koszty, udziela Ci urlopu, płaci diety, hotele itd. a Ty jeszcze sobie robisz
    wakacje w styczniu.

    przepraszam Cie bardzo. a co to ma do rzeczy?ja sie tylko pytalam - czy
    pracownik ma prawo. jesli ma - to powiem szczerze - co mnie interesuje
    pracodawdca? jesli Ty masz prawo do np prawa do glosowania w wyborach - to
    TWOJA wola, czy pojdziesz i zaglosujesz i z tego prawa skorzystasz. Jesli masz
    prawo np. do inforamcji publicznej - to rowniez Twa wola, czy wykorzystasz
    swoje prawo. rowniez z prawem do urlopu - jesli masz prawo do 28 dni dni urlopu
    szkoleniowego - to TWOJA wola, czy wykorzystasz 28 dni, czy tez mniej. prawda?

    >Potem zrobisz sobie w maju na przygotowanie pracy no i jeszcze oczywiście
    >zostaje 26 dni wypoczynkowego, a pewnie więcej bo trochę sie zaoszczędziło w
    >poprzednich latach no bo był szkoleniowy.

    wiesz co mnie taka argumentacja obchodzi? powiem grzecznie - jak zeszloroczny
    snieg. a to jest grupa prawo a nie filozofia.

    > Nie rozumiesz, bo ja
    > tak, a zawsze bliżej mi do pracownika niż do pracodawcy. Ale tutaj akurat
    > uważam że to rozporządzenie nie pasuje zupełnie do rzeczywistości i oprócz
    > molochów państwowych lub post państwowych nikogo nie stać na jego pełną
    > realizację.

    patrz wyzej. zgadzam sie z Toba, ze rozporzadzenie z 1993 r nie przystaje do
    rzeczywistosci. ale powiem Ci na ucho: TO ROZPORZADZENIE OBOWIAZUJE!!!!!

    > Ty to taka nerwowa jesteś zawsze, czy ten urlop to jakiś czuły punkt ? Na
    umiar
    > nie ma podstawy prawnej. Oczywiście przysługuje Ci 28 dni i masz prawo je
    > wykorzystać.

    to Ty jestes nerwowy w uzasadnianiu swoich racji.

    > Ale pracodawca MUSI podpisać Ci (w znaczeniu udzielić urlopu)
    > kartę urlopową. Jeżeli tego nie zrobi musisz przyjść do pracy (pomijam inne
    > rozwiązania w postaci urlopów na żądanie itp.) choćbyś miała w tym dniu
    obronę.

    no tak. w Twojej interpertacji wyglada na to, ze mam prawo do 28 dni urlopu
    wypoczynkowego, ale to pracodawca decyduje, czy taki urlop mi przyznac. a jesli
    mi przyzna to na ile dni.

    m.