  • Data: 2002-06-21 08:46:46
    Temat: Re: urlop po roku pracy a wypowiedzenie
    Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mohawk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aet9a7$5al$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Witam
    > Nie zgodze sie z Wami jesli chodzi o urlop. NIe należy Ci sie za 1 rok
    pracy
    > urlop, co prawda po przepracowaniu 6 mies. należy Ci sie 9 dni w Twoim
    > przypadku ale to jest na konto następnego roku. Ja tez myslałam ze to
    > wygląda tak jak pisze Monika aż do momentu przeczytania wyjasnienia w
    > Gazecie prawnej. Moge Ci podac nr ale w przyszłym tygodniu bo teraz siedze
    > na zwolnieniu do piątku
    > Wiec podam Ci na przykładzie. Rozpoczołes prace 1 stycznia 2001 roku,

    Trzeba sprawdzic wykladnie przepisu KP art.153.
    "Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem roku pracy.
    Prawo do kolejnych urlop[ow pracownik nabywa w kazdym nastepnym roku
    kalendarzowym".

    I teraz powstaje zagadka:
    Umowa podpisana 1 stycznia 2001.
    Kiedy upływa rok pracy? Jeżeli 01.01.2002 to sprawa jest prosta. Urlop
    krotszy.
    Jezeli 31.12.2001 to jest lepiej. W dniu 01.01.2002 pracownik nabywa prawo
    do kolejnego urlopu.

    Karol