eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju › Re: tak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju
  • Data: 2007-10-19 09:56:05
    Temat: Re: tak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 10:54
    > (autor Marcin Debowski
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <c...@z...router>):

    > PESEL to skrót od wyrażenia "Powszechny Elektroniczny System Ewidencji
    > Ludności". Jest on prowadzony od 1979 roku przez organy państwa na mocy
    > ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    > (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.) [1]
    >
    > no dobra, skoro 79 (zasugerowałem się 74) to zmień w mojej wypowiedzi lata
    > 70 na 80.

> [...]

    Tak na chłopski rozum, to skoro we wczesnych latach 80tych coś było
    elektroniczne, to musiało być centralne ;).

    Nie wiem jak to było konkretnie rozwiązane, ale nie zdziwiłbym się jakby
    gmina pisała pismo do centrali, centrala wstukiwała dane osoby do systemu,
    wychodziłby numer, pismo z numerem idzie do gminy.

    p. m.