eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju › Re: tak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju
  • Data: 2007-10-19 09:25:21
    Temat: Re: tak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 10:54
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <c...@z...router>):

    > Mówię, że weź użyj googla aby sprawdzić kiedy pesel został wprowadzony

    PESEL to skrót od wyrażenia "Powszechny Elektroniczny System Ewidencji
    Ludności". Jest on prowadzony od 1979 roku przez organy państwa na mocy
    ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.) [1]

    no dobra, skoro 79 (zasugerowałem się 74) to zmień w mojej wypowiedzi lata
    70 na 80.

    > Potem jeszcze możesz uświadomić sobie, że niektóre urzędy
    > w Polsce miały przedziwne urządzenia zwane telefonem, takoż i inne środki
    > komunikacji różne od Internetu. Ufam, że taka podpowiedź będzie
    > wystarczająca aby skojarzyć resztę.

    No właśnie. O ile wierzę w synchronizację internetową, bo da się ją napisać
    dobrze, o tyle synchronizacja przez telefon jest w zasadzie na 100%
    obarczona błędem. Chyba że mówisz, iż była jedna nadawaczka numerów i do
    niej wszyscy dzwonili. Ale coś nie wierzę, bo by się zaklinowała kolejka.

    Więc właśnie z powodu błędów czynnika ludzkiego można założyć, że
    statystycznie powtórzony pesel się może trafić, zwłaszcza wśród osób
    rodzonych w latach 80.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl