eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju › Re: tak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju
  • Data: 2007-10-19 21:36:29
    Temat: Re: tak trochę z przymróżeniem oka - podział administracyjny kraju
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Błędów systemu wykluczyć nie można. Ale podejrzewam, że i w wypadku NIP
    > istnieje jakieś - choćby znikome - prawdopodobieństwo, że na skutek
    > jakiegoś błędu jednakowy numer będą miały dwa podmioty. W tej sytuacji
    > argument, jakoby wprowadzenie NIP-u było wynikiem niejednoznaczności
    > PESEL jest w mojej ocenie chybiony. No przecież jeden i drugi numer jest
    > nakładany w podobny sposób od strony technicznej. Prawdopodobieństwo,
    > powtórzenia się NIP-u nie biedzie zatem rażąco mniejsze, od numeru
    > PESEL. Gdyby taki cel ustawodawcy przyświecał, to o wiele prościej było
> [...]

    Tylko zauważ, że PESEL jest numerem z cyfrą kontrolną, tj. już w latach
    70-tych przewidziano możliwość pomyłki i numer stricte błędny by nie
    przeszedł. Tutaj jest mowa o jak najbardziej prawidłowych numerach,
    tylko że dwa razy nadanych.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com