  • Date: Tue, 20 Jun 2006 13:44:53 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tajemnicze długi i wydatki żony- długie

    tegesik wrote:

    > jak nie do końca
    > a kodeks rodzinny jak mówi? to są dochody rodziny z pracy zarbkowej a
    > nie ze spadku poszczególnych członków rodziny

    Dochody to dochody - mogą być wspólne. Ale w takim razie powinniście
    mieć wspólne konto.

    > z tą róznicą ze nie wchodziłem w celu ogołocenia konta, raczej
    > stwierdzenia czy zona ogołaca nasze dochody, co de acto zostąło
    > potwierdzone.

    Nieistotne.

    Jak się włamiesz do czyjegoś mieszkania, to jest to włamanie -
    niezależnie od tego, czy chciałeś wynieść telewizor, czy tylko sobie
    film obejrzeć.

    Fakt jest faktem - tylko kara może być inna.

    > ...gdyby babcia miała wąsy
    > ty wszystko jesteś w stanie przewidzieć?

    Nie. Ale nie posuwam się do włamań, jeśli coś przegapię.

    > gdybym wiedział ze tak bedzie to być moze bym się nie żenił, być
    > może kupiłbym mieszkanie przed ślubem

    Nie lamentuj, tylko uświadom sobie, że prawo ciebie też obowiązuje.

    > myslę że istotne, nie liczy się przecież tylko sam czyn ale i
    > motyw, a motyw nie był przestępczy

    Tak się tłumacz prosząc o łagodny wymiar kary.

    > cóż, ostatecznie jestem gótów podjać to wyzwanie

    Skoro masz takie hobby...

    > nie zgadzam się z tym, z powodów wczesniej opisanych, mam prawo
    > wiedzieć......

    Nie masz prawa się włamywać. A twoje widzimisię czy nawet
    dobrochciejstwo nie stanowią prawa. Najwyżej okoliczności łagodzące.

    > jesli żona nie chce mi powiedzieć jak wyglada stan jej konta (w
    > końcu jej konto jest tylko miejscem przechowywania dochodów rodziny,
    > a wiec i moich dochdów), czy ma długi, to sądzisz że mogę wówczas
    > cicho podkulić ogon, jak sam powiedziałeś?

    Twój ogon mnie nie interesuje. Masz nie łamać prawa i i tyle.

    Bo póki co uprawiasz filozofię Kalego.

    > wg twojego rozumowania jesli ma pieniadze to są to JEJ pieniadze (czy
    > na koncie czy w portfelu), jesli natomiast ma długi to są NASZE
    > długi, czy to chcialeś powiedzić?

    Nie. Chciałem tylko powiedzieć, że to jest JEJ konto. Podobnie jak JEJ
    korespondencja - otwierając pocztę zaadresowaną tylko do niej też
    łamiesz prawo.