eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoszyba › Re: szyba
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
    r01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer
    .ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posti
    ng.tweaknews.nl!fx08.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: szyba
    References: <a1yp35vnrrql$.1mqblinq3cwc8$.dlg@40tude.net>
    <63f9c84b$0$19600$65785112@news.neostrada.pl>
    <63fbcc04$0$19612$65785112@news.neostrada.pl>
    <63fbe29b$0$9593$65785112@news.neostrada.pl>
    <h1ctfht9wqfa$.13hbzs2e6bv49.dlg@40tude.net>
    <63fd2129$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <yd1zdem32yeg.1o2l4gimv2sio$.dlg@40tude.net>
    <63fe2b1f$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <ttlafa$fj9$12$Shrek@news.chmurka.net>
    <ttlahu$fj9$13$Shrek@news.chmurka.net>
    <4xuLL.323696$82jd.299954@fx13.ams1>
    <ttlsli$fj9$33$Shrek@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <VVvLL.186384$fWC.51894@fx08.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Feb 2023 23:15:01 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Tue, 28 Feb 2023 23:15:01 GMT
    X-Received-Bytes: 2997
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:835021
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-02-28, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 28.02.2023 o 22:40, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>>> Ale z całego jego wywodu (nie wnikając czy prawidłowego) wynika, że w
    >>>> żadnym punkcie tej cykloidy nie poleci do przodu.
    >>>
    >>> Wróc - oczywiście do tyłu.
    >>
    >> Może wylecieć z powodu lokalnej dekompresji opony - w momencie najazdu
    >> jest kompresja, zjazdu dekompresja. Bliźniak będzie tu pełnił taką
    >> fukcję, że złapie i przytrzyma ten kamień, a po którymś obrocie wyleci,
    >> bo siły kompresji i dekompresji będą działać przy każdym obrocie.
    >>
    >> Może też wylecieć, ze słabym skutkiem ale jednak, w momencie hamowanie
    >> pojazdu. To postrzeganie, że tam przecież działają istotne siły
    >> odśrodkowe (zdolne wyrzucić ten kamień) jest związane z tym, że się
    >> zapomina, że sam pojazd jest w ruchu co niweluje efekt tych sił (w
    >> sensie, że opona nie wyrzuci z prędkością większą niż prędkość pojazdu,
    >> za to w kinnym kierunku). Jak ciężarówka zwolni a kamień jest w miarę
    >> luźno to może w końcu wypaść.
    >>
    >> Wreszcie koło może też zabuksować i wtedy prędkość obwodowa kołabędzie
    >> większa od prędkości pojazdu.
    >
    >
    > Tak jak posałem - nie wnikałem w prawidłowość wywodu dzejefa a jedynie z
    > przywyczajenia sprostowałem wypowiedź robeta co do tego ze "kamień może
    > przejechać wiele kilometrów" i że to coś niby w rozumowaniu dzejefa zmienia.

    JF ma teoretycznie rację, ale to koło to nie jest sztywna obręcz. A, ze
    odpowiadam Tobie, to tak wyszło przy czytaniu.
    MZ taki kamień może wtym kole siedzieć dłużej i on tam jest (co jest
    warunkiem koniecznym aby nim ostatecznie w szybę ebło), a dalej mogą
    jednak zaistnieć warunki, że wyleci i to do tyłu.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1