  • Data: 2021-07-23 11:04:02
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A powinni mieć nieudzielenia pomocy oboje bo oboje nie udzielili.

    Wydaje mi się, że stawiającemu zarzut zabrakło inspiracji dla tego z
    latarką. Nie znamy ich wyjaśnień, a wina świecącego latarką wcale nie
    jest oczywista w tym wypadku..

    Jeśli - przykładowo - świecący latarką tłumaczył się, że nie wiedział,
    iż "myśliwy" ma zamiar strzelić i po prostu chciał oświetlić coś
    ciekawego, co zobaczył w sadzie, a "myśliwy" z za jego pleców i bez
    wiedzy oddał strzał, to nie było pomysłu na zarzut, a ktoś bardzo, ale
    to bardzo chciał.

    Przykładowo może faktycznie w ogóle, to jechali na polowanie i mieli
    zamiar strzelać do latarki (też nie wolno), ale powątpiewam, by
    planowali kłusowanie w sadzie przy szkole z internatem. Kłusownicy z
    reguły wybierają tereny z dala od siedzib ludzkich. Po prostu, by
    zmniejszyć szansę na wykrycie i dekonspirację.

    Tu wydaje mi się, że "myśliwy" ewidentnie przeszarżował z pomysłem.
    Strzelanie do czegokolwiek w takim miejscu było kretyńskim w założeniu
    pomysłem. Nawet do dzika. Bo można było nie trafić i postrzelić
    człowieka. Można było trafić, przestrzelić cel i trafić człowieka. Można
    było w opisany wyżej sposób po rykoszecie trafić w szkołę, czy ten
    internat i nawet bez ofiar w ludziach byłby z tego kłopot.

    --
    Robert Tomasik