  • Data: 2021-07-23 14:46:55
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.07.2021 o 14:25, Olin pisze:
    > Jest dla mnie jasne, że polskich kandydatów do Nobla trzeba szukać właśnie
    > na strzelnicy

    Błądzisz. Większość osób na strzelnicę przychodzi, by sobie postrzelać.
    Generalnie nie mam na to czasu. Jak już dam się "zbałamucić", to daje mu
    broń, wyjaśniam, że należ - nie dlatego, by broń sama strzelała, tylko z
    tego powodu, że nigdy nie wiadomo, co strzelec naciśnie z tej radości,
    że ma broń w ręku, a szkoda czasu tłumaczyć, który wihajster co powoduje.

    Niewielki odsetek przychodzących chce trafiać. To już sporo pracy, przy
    czym początkowo skok jakościowy jest szybki. Żeby dojść z 60/100 do
    80/100, to wystarczy kilka treningów z kimś sensownym. Ale 80/100 do
    90/100 już jest trudne. Nie pisze o rodzaju broni, bo te tarcze
    olimpijskie są tak robione, że im łatwiej trafić, tym mniejsza tarcza
    :-) Tak więc to mniej więcej podobnie wygląda.

    Noszenie broni i umiejętność jej taktycznego użycia, to zupełnie inna
    umiejętność. Oczywiście, jak ktoś nie umie strzelać, to w taktycznym
    użyciu broni sukcesów nie osiągnie. Ale znam wiele osób trafiających,
    które z użyciem taktycznym broni mają problemy. To umiejętność, którą
    całe życie nabywasz, a i tak może Cie coś zaskoczyć. Stąd przykładowo
    uważam, że wynegocjowanie prawa do noszenia broni przez sportowców jest
    kiepskim pomysłem. Większość z nich nie ma zielonego pojęcia o jej
    użyciu na ulicy.

    Jeśli chodzi o myśliwych, to tam wypracowano takie mechanizmy, jak
    przykładowo praktyki. Zanim dopuszczą Cie do sięgnięcia po broń na
    polowaniu, to musisz dość długo bywać na polowaniach. Pomagać.
    Obserwować. Po to, byś właśnie zrozumiał, że to nie jest strzelnica.
    Choćbyś 100 razy usłyszał, to nei zrozumiesz, zanim nie zobaczysz, że w
    lesie chodzą ludzie.

    --
    Robert Tomasik