  • Data: 2009-01-26 16:05:42
    Temat: Re: stopień pokrewieństwa.
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:glkma0$4e$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Mam pytanie o stopień pokrewieństwa.
    > Są dwie osoby, które chcą zostac parą.
    > Jej pradziadka brat był ojcem dziadka zainteresowanego.

    Czyli tlumaczac na jezyk polski:

    "Brat jej pradziadka był pradziadkiem zainteresowanego."
    wspolny dziadek: kuzynostwo I stopnia
    wspolny pradziadek: kuzynostwo II stopnia
    wspolny prapradziadek: kuzynostwo III stopnia.

    W swietle prawa "swieckiego" problemow raczej nie ma. Nie wiem, jak z
    kanonicznym, ale III stopnia chyba juz nie ma przeciwwskazan.

    Pozdrawiam
    SDD