  • 1. Data: 2009-01-26 15:53:31
    Temat: stopień pokrewieństwa.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Mam pytanie o stopień pokrewieństwa.
    Są dwie osoby, które chcą zostac parą.
    Jej pradziadka brat był ojcem dziadka zainteresowanego.
    Jaki jest stopień pokrewieństwa?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-26 16:05:42
    Temat: Re: stopień pokrewieństwa.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam pytanie o stopień pokrewieństwa.
    > Są dwie osoby, które chcą zostac parą.
    > Jej pradziadka brat był ojcem dziadka zainteresowanego.

    Czyli tlumaczac na jezyk polski:

    "Brat jej pradziadka był pradziadkiem zainteresowanego."
    wspolny dziadek: kuzynostwo I stopnia
    wspolny pradziadek: kuzynostwo II stopnia
    wspolny prapradziadek: kuzynostwo III stopnia.

    W swietle prawa "swieckiego" problemow raczej nie ma. Nie wiem, jak z
    kanonicznym, ale III stopnia chyba juz nie ma przeciwwskazan.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-01-26 16:05:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Sty, 16:53, "..::TOMI::.." <a...@i...pl> wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie o stopień pokrewieństwa.
    > Są dwie osoby, które chcą zostac parą.
    > Jej pradziadka brat był ojcem dziadka zainteresowanego.

    Nie latwiej napisac, ze pradziadkowie zainteresowanych byli bracmi? :)

    > Jaki jest stopień pokrewieństwa?
    >
    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2009-01-26 16:31:12
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

> [...]
    > Mam pytanie o stopień pokrewieństwa.
    > Są dwie osoby, które chcą zostac parą.
    > Jej pradziadka brat był ojcem dziadka zainteresowanego.

    Z punktu widzenia polskiego prawa nijaki.

  • 5. Data: 2009-01-26 16:31:27
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > wspolny dziadek: kuzynostwo I stopnia
    > wspolny pradziadek: kuzynostwo II stopnia
    > wspolny prapradziadek: kuzynostwo III stopnia.

    Oj coś z komputacją na bakier jesteśmy. Liczy sie liczby urodzeń
    pomiędzy nimi

    To są krewni

    PPD (prapardziadek
    / \
    PD PD (pradziadkowie)
    / \
    D D (dziadkowie)
    / \
    R R (rodzice)
    / \
    ona on

    Teraz policz kreseczki od niej do niego. Pokrewieństwo ósmego stopnia.

    Mogą wziąć ślub

    Drabinka nie rozróżnia płci dziadków/rodziców, bo to akurat nie ma tu
    znaczenia

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 6. Data: 2009-01-26 18:42:50
    Od: "kukikoko" <kukikoko@OUT_op.pl>

    Wedlug Kosciola Katolickiego nawet jak sie ma wspolnego pradziadka
    mozna sie hajtac.
    Wedlug prawa swieckiego tez.
    Wiem, bo sam przerabialem.
    Takze bez problemu.
    http://www.kosciol.pl/article.php?story=200509051330
    45905

  • 7. Data: 2009-01-26 20:24:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ..::TOMI::.. wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie o stopień pokrewieństwa.
    > Są dwie osoby, które chcą zostac parą.
    > Jej pradziadka brat był ojcem dziadka zainteresowanego.
    > Jaki jest stopień pokrewieństwa?

    wystarczająco daleki.