    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek? jak udowodnic?
    Date: Sun, 16 Nov 2003 20:48:07 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc219.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Wg mnie, po śmierci pani ojca dziedziczą po równo pani i brat, chyba, że
    > ojciec zostawił testament.

    Święta racja. Tylko, że dom pewnie nigdy nie stanowił własności jej ojca,
    więc do masy spadkowej nie wejdzie.

    > Chyba tak, rodzinie chyba coś zawsze przysługuje, ale niech się ktoś
    > inny wypowie.

    Bardzo kompetentna rada. Zazwyczaj przysługuje spadek, tylko, że w tym
    wypadku trzeba by znaleźć dowód na współwłasność w tym domu. A to moim
    zdaniem jest tak karkołomne zadanie, że odradzam z praktycznego punktu
    widzenia. Co do zasady właściciel domu wynika z księgi wieczystej i tego
    podważyć w opisanym wypadku raczej się nie uda. Można by ewentualnie
    wnioskować na podstawie wspólnego zamieszkiwania w tym domu, że pewnie
    znajdowały się tam jakieś przedmioty użytkowe należące do spadkodawcy, ale
    nie widzę żadnego praktycznego sposobu ustalenia, jakie by to miały być
    przedmioty.