    From: "PW" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sieci a prawo ?
    Date: Mon, 20 Mar 2006 19:55:39 +0100

    > Do czego zmierzam ? doszlismy do pradoksu poniewaz w/g ustawy podlega
    > karze osoba ktora lamie zabezpieczenia w celu dostania sie do danych jej
    > nie
    > przeznaczonych podszywa sie pod osobe lub stosuje zabiegi mające dopuscic
    > ja
    > do tresci dla niej nie przeznaczonych.

    to raczej tak jak z włamaniem do mieszkania z wyważeniem drzwi, wejściem
    do mieszkania bo drzwi były otwarte i kradzieżą czegoś z mieszkania

    > Jednak w tym przypadku osoba nie wie czy to nie jest dla niej
    > nieprzeznaczone co wiecej skoro jest udostepnione to oznaczaloby ze nie
    > jest popelnione zadne przestepstwo.

    jak drzwi są otwarte to i tak nie wolno wchodzić do środka i kraść
    jak komputer jest w sieci, to wiadomo, że dane na tym komputerze są
    czyjąś własnością. Pytanie jest tylko takie czy ściągając te dane masz
    pewność, że masz prawo te dane ściągać. Ja byłbym za tym że lepiej nie
    próbować.

    Chodzi mi konkretnie o przypadek taki jaki opisalem

    czyli strzeszczajac :
    1) Siec bezprzewodowa jest niezabezpieczona w jakikolwiek sposob
    2)wlaczajac komputer wyszukuje on automatycznie sieci i do niej wchodzi bo
    dhcp (serwer przypisujacy adres ip po stronie wlasciciela sieci) przyznaje
    adres z miejsca i bez zadnych pytan
    3) w otoczeniu sieciowym pojawiaja sie komputery z "udostepnionymi
    folderami" - bez jakichkolwiek hasel czy usera

    chodzi mi tylko o taki dokładnie przypadek

    Czy skopiowanie danych bedzie przestepstwem ?

    Pytam sie nie o odczucia moralne tylko jak to wyglada w swietle prawa.