  • Data: 2006-02-06 15:09:26
    Temat: Re: sfalszowanie umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł [###k...@...apa.com.pl.###] napisał:

    > Czy mozna potwierdzic za zgodnosc z oryginalem umowe napisana na
    > komputerze ale ktora ma poprzerabiane daty dlugopisem (data
    rozpoczecia
    > i zakonczenia trwania umowy) bez parafek przy tych poprawkach?
    > Na umowie na kazdej stronie sa parafki natomiast nie ma przy tych
    > odrecznych poprawkach?

    Można, ale pod warunkiem, ze odpis zawiera informację, że te zmiany są
    na oryginale. W najprostszej postaci, gdy odpisem jest kserokopia nie
    ma problemu, bo przecież przeróbki widać. Ale jeśli to jest odpis
    komputerowy, to powinna być wzmianka o tym, że są przeróbki.

    > Jestem w posiadaniu oryginalnej umowy bez przerobek, wszystklie
    przerobki
    > swiadcza na moja niekozysc, zreszta w piatek ze wzgledu na nie
    przegralem
    > sprawe w sadzie.
    > Zglosilem to do prokuratury, tzn sfalszowanie umowy.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Złożyłeś sam na siebie doniesienie? Nie
    wiem, czy nie przesadzasz z tą praworządnością.

    > Mam jeszcze jedno pytanie w zwiazku z tym
    > Czy mozna zglosic do prokuratury powiadomienie o przestepstwie
    popelninym
    > przez adwokata strony przeciwnej za to ze poswiadczyl z oryginalem
    > sfalszowana umowe? Dlaczego nie zastanowil sie ze na tej umowie
    ktora
    > poswiadczal przy przerobionych dlugopisem datach nie ma zadnych
    parafek?

    To zależy jakim egzemplarzem dysponował adwokat. Może dostał taki bez
    przeróbek. Ewentualnie wykonał kserokopię, na której przeróbki są
    widoczne i to poświadczył. Wówczas żadnego przestępstwa się nie
    dopuścił.