  • Data: 2009-03-30 15:14:41
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > "W prawie wspólnotowym ustanowiony został
    > zakaz dyskryminacji z przyczyn: płci, rasy, pochodzenia
    > etnicznego, wieku, niepełnosprawności, religii lub przekonań
    > i orientacji seksualnej.
    > Natomiast w projekcie Traktatu Konstytucyjnego Unii
    > Europejskiej, zakaz dyskryminacji obejmuje takie
    > przyczyny dyskryminacji jak: płeć, rasa, pochodzenie
    > etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religia
    > lub przekonania, poglądy polityczne lub każde inne,
    > przynależność do mniejszości narodowej, majątek,
    > urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna
> [...]

    Ze względu na którą z tych cech - rasę, religię, płeć itd. - dostaje się
    odmowę na bramce?

    > Państwo nie istnieje tylko dla prawników a Konstytucja jest
    > autorytetem najwyższym z którą każdy sąd musi się liczyć w pierwszym
    > rzędzie. Acha, i ŻADEN przepis nie może być sprzeczny z Konstytucją a
    > kiedy istnieje wątpliwość co interpretacji któregoś z artykułów
    > któregoś kodeksu to ZAWSZE należy odnieść się do kontekstu
    > wyznaczonego przez Konstytucję! (Tyle pamiętam jeszcze ze szkoły
    > średniej, tak się składa że chodziłem do bardzo dobrej.)

    Brakuje Ci jeszcze kilku lat studiów prawniczych z bardzo dobrym wynikiem,
    żeby być partnerem do dyskusji. Na razie stać Cię tylko na ślepą pyskówkę.

    > W niniejszej dyskusji była różnica zdań co do interpretacji Art. 138
    > KW, a konkretnie słów: "do czego jest zobowiązany". A więc z pomocą
    > przychodzą Art. 30 i 32 Konstytucji RP.

    Mam propozycję. Podejmij tzw. kroki prawne w tej sprawie. Idź na miasto do
    klubu, poddaj się selekcji na bramce, niech wypadnie negatywnie i złóż pozew
    do sądu. Nie wiem jaka będzie treść żądania - to już sobie sam ustal.
    Następnie opisz nam jak było i ile kosztowało (po prawomocnym wyroku rzecz
    jasna, a nie po złożeniu pozwu). Skoro jestes przekonany, że masz rację - ba
    stoi za Tobą prawo, to powinieneś wygrać w cuglach. Być może otworzysz drogę
    tysiącom innych, dyskryminowanych i dotkniętych. Będziesz bohaterem
    Teleexpresu itd.

    --
    .B:artek.