  • Data: 2009-03-31 16:10:29
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 30, 6:08 pm, m...@y...com wrote:
    > Przeczytaj jeszcze raz art. 138 kw. Mówi wyraznie nie o obowiazku
    > rownego traktowania, ale o świadczeniu, do którego ktoś jest
    > obowiązany. Przymiotnik obowiązany dotyczy świadczenia. Musi istnieć
    > wyraźny prawny obowiązek spełnienia świadczenia (np. prawny
    > obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych).

    Tylko, że jedynym źródłem tej interpretacjio poczcie itp. jesteś tylko
    Ty!
    Zauważ, że wcześniej w poprzednim podzdaniu była mowa o: "pobiera za
    świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej"
    czyli o opłacie OBOWIĄZUJĄCEJ, a w kolejnym podzdaniu jest mowa o
    świadczeniu do którego usługodawca jest ZOBOWIĄZANY.

    Wydaje się, że bardziej naturalnym jest rozumienie tego tak, że jeśli
    przedsiębiorca uruchamia swoją działalność usługową, a więc wychodzi
    do społeczeństwa ze swoją ofertą publiczną, to jednocześnie się
    zobowiązuje świadczyć tę usługę w/g określonych przez wiele przepisów
    zasad. W tym przede wszystkim zgodnie z zasadą o NIEDYSKRYMINACJI!

    > Poza tym, zauważ, że art. 32 mówi o równym traktowaniu przez władze
    > publiczne: "Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do
    > równego traktowania przez władze publiczne.",

    Owszem, to też, to zdanko dodano na końcu akapitu.

    > nie przez osoby prywatne.

    ale przeczytaj wczesniejsze:
    "Zgodnie z art. 32 Konstytucji RP, nikt nie może być dyskrymi-
    nowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym"

    usługodawca za zgodą władz publicznych wychodzi z ofertą publiczną i
    już wówczas przestaje być osobą prywatną

    > Wynika to z faktu, że władza publiczna istnieje z uwagi na
    > interes wszystkich obywateli, nie może więc wprowadzać różnicy innych
    > niż dopuszczone przez prawo.

    A obowiązkiem władzy publicznej jest OCHRONA konstytucyjnych praw
    obywateli, także a zwłaszcza wtedy jeśli jeden obywatel łamie te prawa
    wobec innego obywatela:

    "Dyskryminacja stanowi pogwałcenie podstawowych praw
    i wolności człowieka. Narusza godność człowieka.
    Zgodnie z art. 30 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej,
    przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło
    wolności i praw. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie
    i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych."

    > Osoby prywatne mogą natomiast realizowac
    > swoje egoistyczne interesy i fobie.

    Do czasu kiedy nie godzą w prawa innych osób prywatnych - w tym w
    prawo do SWOBODNEGO DOSTĘPU DO USŁUG OFEROWANYCH PUBLICZNIE.

    > I wreszcie - obowiązek zawierania umów przez przedsiębiorców jest
    > ograniczeniem swobody działalności gospodarczej

    Więc jeśli nie odpowiada Ci prowadzenie działalności usługowej zgodnie
    z obowiązującymi zasadami prawa i Konstytucją to nikt cię nie zmusza
    żebyś w to wchodził!

    > ustawy: "Ograniczenia w zakresie
    > korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane
    > tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym
    > państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla
    > ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i
    > praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i
    > praw."

    Więc nie naruszaj nikomu prawa do swobodnego dostępu do usług
    oferowanych publicznie!

    > Właściciel klubu nie jest organem władzy publicznej. Przede wszystkim
    > jednak odmowa zawarcia umowy nie jest naruszenie godności tej osoby.

    Jest nią nieuzasadnione zabronienie swobodnego korzystania ze ZWYKŁEJ
    oferty usługowej dostępnej publicznie!

    > Weź pod uwagę, że jeśli założymy, że art. 30 jest podstawą roszczeń w
    > stosunkach między obywatelami (np. o wpuszczenie do lokalu
    > rozrywkowego), to konsekwntnie musimy uznać, że odmawiając znajomemu
    > pożyczki, naruszasz jego godność (traktując go gorzej niż innego
    > znajomego, któremu okazałeś zaufanie i udzieliłeś pożyczki).

    udzielanie pożyczek nie jest zwykłą ofertą usługową powszechnie
    dostępną publicznie potencjalnie KAŻDEMU!

    Jeśli masz na myśli banki to one otwarcie ogłaszają o konieczności
    posiadania zdolności kredytowej potencjalnego pożyczkobiorcy - czyli o
    warunkach a priori lecz MERYTORYCZNYCH!
    Analogicznie jak np. egzamin wstępny na wyższą uczelnię.

    A tzw. "klub" o czym ogłosi przed rozpoczęciem świadczenia swojej
    usługi: o konieczności posiadania ładnej twarzy, zgrabnej sylewtki i
    braku oznak kalectwa fizycznego - co rezerwuje sobie do oceny
    selekcjoner przy wejściu?