    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiązanie umowy OC po zakupie.
    Date: Thu, 11 Dec 2008 19:31:35 -0600

    Johnson wrote:

    > Niby na jakiej podstawie można wypowiedzieć? Art. 31 dotyczy przecież
    > umowy poprzedniego posiadacza pojazdu - tę umowę można wypowiedzieć, a
    > nie umowy nowego posiadacza.

    Ta umowa nazwana przez ciebie umową poprzedniego posiadacza w momencie
    zakupu stała się umową "aktualnego" posiadacza.
    Nazwijmy ją starą i nową.

    W ciągu 30 dni od kupna można wypowiedzieć umowę OC i tam nie jest
    napisane którą. Można wypowiedzieć tą którą się dostało wraz z
    samochodem (starą) jak i również tą, która się w okresie tych 30 dni
    automatycznie przedłużyła (nową).
    To jest jedyny wyjątek kiedy przedłużoną umowę można wypowiedzieć
    wcześniej niż po roku.

    Wydaje mi się, że Rzecznik Praw Ubezpieczonych opisał to bardzo jasno.
    Link w poście powyżej.