  • Data: 2006-03-08 02:10:39
    Temat: Re: rezygnacja z członkostwa w organizacji religijnej
    Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:duime5$m6m$1@inews.gazeta.pl...
    > są
    >
    > Czyli wychodzi na to, że sam chrzest w sumie jest bez większego
    > znaczenia dla ewentualnej późniejszej indoktrynacji. Ja bym proponował
    > zakończyć w ten sposób tę dyskusję, bowiem z tematyką grupy ma ona
    > bardzo mało wspólnego.

    Niestety nie mogę przyjąć twojej tezy -tak o marginalnym wpływie jak i
    wyjściem poza temat jakiejś grupy:
    "Chrzest" jest istotnym -inicjującym- elementem/wydarzeniem wprowadzającym
    jednostkę na drogę realizacji konkretnego profilu
    wychowawczego/kształtowania osobowości/. To jak zostanie odebrany -czy jak
    będzie oddziaływał na daną konkretną osobowość ów proces wcale nie umniejsza
    faktu że w znacząco dużej części populacji objętej tym procesem przynosi on
    skutki obniżające ich zdolności rozwojowe -upośledza je po prostu -co
    zostaje wykorzystane przez inną część tej populacji do osiągnięcia własnych
    celów-nie będących jednoznacznie korzystnymi dla grupy "wykorzystywanej".
    Dokładnie to samo można by powiedzieć o papierosach, przemocy czy seksie:
    jeśli pierwszy akt inicjacji w danej dziedzinie nie uaktywni u wszystkich w
    nim uczestniczących szkodliwych następstw -wejścia w proces
    "ubezwłasnowalniającego uzależnienia", nie znaczy ze należy przymykać oczy
    na pornografię, przemoc czy papierosy fundowane młodocianym -choćby jako
    obrazy na ekranach medialnych... ;)