    From: n...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reparacje
    Date: Fri, 05 Jul 2024 13:06:09 +0200

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale podpisaliśmy z NRD, RFN pod to się podłączyło?
    > Czy zjednoczenie polegało na wchłonięciu RFN prze NRD? ;)
    >

    > Robert

    Pisałem:
    ""Być może podpisałam". Pokrętne tłumaczenie Fotygi ws. reparacji

    Anna Fotyga, była minister spraw zagranicznych w rządzie Prawa i
    Sprawiedliwości, nie była w stanie wytłumaczyć, dlaczego jej podpis znajduje
    się pod pismem o zrzeczeniu się reparacji od Niemiec. - Być może mi ktoś to
    podłożył - mówi europosłanka."

    Problem tylko taki, że Polska w przeszłości zrzekła się tych reparacji. W 2006
    roku Anna Fotyga, jako minister spraw zagranicznych w rządzie PiS, w odpowiedzi
    na poselską interpelację stwierdziła, że "rząd polski wielokrotnie stwierdzał,
    że problem realizacji uprawnień reparacyjnych Polski od Niemiec jest
    zamknięty", a fakt zrzeczenia się reparacji "nie pozostawia wątpliwości"."