eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...Re: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Łukasz N" <l...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
    Date: Wed, 26 Sep 2007 21:32:59 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <fdecfj$lub$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fde5pm$qc7$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acfi75.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1190835507 22475 83.9.210.75 (26 Sep 2007 19:38:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Sep 2007 19:38:27 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:488191
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fde5pm$qc7$1@news.onet.pl...
    > Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:
    >
    > Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
    > (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
    > wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient
    > przyszedł ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło
    > drzwiowe oraz dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z
    > umową.
    >
    > Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
    > Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
    > tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać
    > zgłoszenie odnoscie ościeżnicy?
    >
    > Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
    > dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
    > wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem
    > podstaw prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej?

    Nie można jednocześnie korzystać z dwóch reżimów odpowiedzialności - albo
    gwarancja albo szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej.

    Ponadto w grę wchodzi przedawnienie możliwości zgłoszenia niezgodności
    towaru z umową skoro czekał 11 miesięcy od wykrycia usterki do czasu
    zgłoszenia tego faktu.

    --------------------
    Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1