-
1. Data: 2007-09-26 17:44:58
Temat: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
Od: <s...@a...pl>
Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:
Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
(gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient przyszedł
ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło drzwiowe oraz
dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z umową.
Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać zgłoszenie
odnoscie ościeżnicy?
Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem podstaw
prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej?
pozdrawiam
-
2. Data: 2007-09-26 19:32:59
Temat: Re: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
Od: "Łukasz N" <l...@s...net>
Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
news:fde5pm$qc7$1@news.onet.pl...
> Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:
>
> Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
> (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
> wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient
> przyszedł ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło
> drzwiowe oraz dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z
> umową.
>
> Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
> Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
> tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać
> zgłoszenie odnoscie ościeżnicy?
>
> Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
> dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
> wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem
> podstaw prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych
> warunkach sprzedaży konsumenckiej?
Nie można jednocześnie korzystać z dwóch reżimów odpowiedzialności - albo
gwarancja albo szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej.
Ponadto w grę wchodzi przedawnienie możliwości zgłoszenia niezgodności
towaru z umową skoro czekał 11 miesięcy od wykrycia usterki do czasu
zgłoszenia tego faktu.
--------------------
Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne