eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunkiRe: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Diabeł" <d...@t...zwarte.posladki>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <l275qf$s4f$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
    Date: Sun, 29 Sep 2013 20:09:22 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Lines: 57
    Message-ID: <52486cd5$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: public-gprs380756.centertel.pl
    X-Trace: 1380478165 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1246 37.47.118.149:1895
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:728802
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l275qf$s4f$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam. Na poprzednie pytanie nikt mi nie odpisał ale może coś takiego
    > ktoś wie i chciałby się podzielić:
    >
    > Czy w przypadku reklamacji towaru na podstawie niezgodności z umową
    > sklep moze mi dyktować warunku takie jak:
    >
    > konieczność użycia ich formularza
    > sposób przekazania mi odpowiedzi na reklamacje
    > termin odpowiedzi
    >
    > ?
    >
    > Czy mnie w takiej sytuacji powinny w ogóle interesować ich wewnętrzne
    > procedury, regulaminy ? Czy mogę (skutecznie) zarządać użycia mojego
    > własnego formularza na którym to ja zaznaczę wybrany sposób poinformowania
    > mnie (poczta lub telefon) ?
    >
    > Jednym słowem: jeśli prawo daje mi możliwość reklamowania towaru ale
    > nie precyzuje pewnych rzeczy to jak daleko sprzedawca może zajść
    > w ułatwianiu sobie/utrudnianiu mi życia ?


    Na poczatku zapoznaj sie bardzo, bardzo dokladnie z Ustawą o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej (+ nowelizacja). Przeczytaj tak z 10x bo
    widze, ze jak zdajesz takie pytania to nie do konca sie orientujesz w
    temacie.

    Sprzedajacy moze przyjac reklamacje na swoim formularzu.Mozesz sie zgodzic
    lub nie.Czas odpowiedzi na reklamacje na reguluje ustawa. Jesli sklep mowi,
    ze ma wlasne wewnetrzne regulaminy tzn, ze pierdoli glupoty.

    Nie podawaj swojego telefonu, maila ani nic z tych zreczy. Sposob
    poinformowania cie o wyniku reklamacji jest opisany w ustawie.

    Podpowiem, ze zapis o tym, ze informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji
    jest do odbioru w sklepie jest sprzecznym z prawem.

    Wszystko co potrzebujesz jest ladnie opisane i bez trudu do znalezenia w
    sieci. Wystarczy ruszyc dupe i poszukaj potrzebnych informacji w google
    (Strony Federacji Konsumentow itp).

    Kwestia poswiecenia swojego czasu. A moze jestes leniwy i oczekujesz, ze
    wszystko dostaniesz na tacy? Wzory pisma, akty prawne itp?

    Jesli po przeczytaniu ustawy masz jakies watpliwosci to zasuwaj do
    Miejskiego Rzecznika Konsumenta.

    Sklep bedzie maksymalnie utrudniac sprawe.







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1