eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja i odstąpienie od umowy › Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
  • Data: 2005-05-10 22:01:26
    Temat: Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Od: "Dodi" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    [...]jeśli korzystałem z gwarancji to czy ona "blokuje" skorzystanie z
    odstąpienia
    > od umowy. Czy mimo wszystko mogę teraz zmienić zdanie i zażądać
    > odstąpienia od umowy?

    Jedno nie wyklucza drugiego i w każdej chwili, nawet po naprawie
    gwarancyjnej, jeśli towar nadal wykazuje wadę, można go reklamować na
    podstawie niezgodności z umową.

    > Kolejna sprawa o którą zapomniałem spytać dotyczy "odpowiedniego"
    > czasu. Wszędzie jest napisane, że gwarant powinien w odpowiednim czasie
    > usunąć usterkę. Nie jest zdefiniowane ile to jest. Dziś sprzedawca
    > powiedział mi, że ma prawo nawet 6 miesięcy to trzymać. Czy to prawda?
    > Jeśli tak to na podstawie jakiej ustawy? Bo w tej z 27 lipca 2002 roku
    > takiego artykułu nie znalazłem.

    Jeśli towar jest reklamowany na podstawie gwarancji, to termin naprawy
    określa sama gwarancja i w przypadku sprzętów rtv jest to najczęściej 14 lub
    21 dni roboczych liczonych od momentu dostarczenia sprzętu do serwisu (ale
    nie zawsze tak jest - te warunki dyktuje gwarant, którym z reguły jest
    producent sprzętu, a który zastrzega sobie czasem możliwość przedłużenia
    okresu naprawy np. ze względu na konieczność oczekiwania na części
    zamienne).
    Jeśli natomiast podstawą reklamacji jest niezgodność towaru z umową, to
    "gwarantem" jakości towaru jest sprzedawca i to on jest odpowiedzialny za
    ustosunkowanie się do reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych, a następnie
    za naprawienie sprzętu, jego wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy. Nie jest
    określony termin, w jakim ta naprawa ma być dokonana, więc rzeczywiście może
    się ten czas przedłużyć. Jeśli w ciągu tych 14 dni sprzedawca poinformował
    klienta, że sprzęt będzie naprawiony, to może go sobie naprawiać i
    naprawiać...
    Pozdrawiam!
    Dodi


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1