  • Data: 2004-05-02 21:49:02
    Temat: Re: pytanie o postępowanie spadkowe
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >czy na tej pierwszej rozprawie o nabycie spadku mozna ta rzecz
    > juz zalatwic? (tz czy spadkobiercy moga sie zrzec swojej czesci)

    Spadkobierca, który zrzeka się swojego udziału spadkowego jest traktowany,
    jak gdyby nie dożył otwarcia spadku, więc w jego miejsce wstępują jego
    zstępni. Czyli raczej to nie będzie najszybsza droga.
    Tak sobie myślę (prawnicy to za moment zweryfikują), że może jednak przyjąć
    spadek wprost, a następnie dokonać darowizny na rzecz Córki. Jeżeli ten
    samochód to nie Hummer - nie powinno być nawet podatku od darowizny.
    pozdrawiam
    Kaliope
    <krawcowa>