  • Data: 2004-09-24 22:27:25
    Temat: Re: [pyt] Ciekawy problem z domem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Pierluigi Collina pisze:
    [...]
    >+ > 1) Czy sa jakiekolwiek prawa, ktore pozwalaja tej kobiecie zamieszkiwac
    >+ > lub sprowadzac do tego domu swoja rodzine (dzieci lub wnuki z pierwszego
    >+ > malzenstwa)?
    >+
    >+ Takim prawem jest zgoda wlasciciela.

    No popatrz.
    Kiedy uchyliłeś :) ten przepis (Kodeks Cywilny, niepotrzebnie
    w ustawie o ochronie lokatorów szukałem :]):
    +++++++
    Art. 688 (2). Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać
    lokalu lub jego części do bezpłatnego używania ani go podnająć.
    Zgoda wynajmującego nie jest wymagana co do osoby, względem
    której najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym
    -------

    >+ > 2) Gdyby mimo braku prawa, wdowa chciala uczynic jak w pyt.1., jak sie
    >+ > przed takim dzialaniem ustrzec (co trzeba zalatwic, kogo powiadamiac,
    >+ > etc)?
    >+
    >+ Jedynie zgoda wlasciciela..

    IMHO nie. Proszę o wykład czego nie wziąłem pod uwagę !

    >+ Jesli nie ma prawa a mieszka, o eksmisji decyduje sad.

    A to inna sprawa.

    pozdrowienia, Gotfryd