  • Data: 2004-09-30 14:43:12
    Temat: Re: publikacje, artykuły
    Od: tomb <f...@f...gov> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli ktoś się orientuje i jest jakieś "prawo" na to, prosze o podanie
    > namiarów.

    Jeśli bierzesz pieniądze za artykuły, to najprawdopodobniej podpisujesz
    umowe o dzieło. A w niej znajdziesz zapis w stylu:

    "Niniejszym oświadczam, że wszystkie teksty sygnowane moim nazwiskiem i
    opublikowane na łamach czasopisma XXXXXX napisałem samodzielnie i
    posiadam do nich wyłączne prawa autorskie oraz podaję, że zgodnie z art.
    22 ust. 9 pkt. 3 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia
    26.07.1991 (Dz.U. nr 90, poz. 416 z późniejszymi zmianami) przysługuje
    mi 50% odliczenia kosztów uzyskania. Prawa do tych tekstów przekazuję na
    własność firmy XXXXXX"