  • Data: 2006-12-12 09:27:25
    Temat: Re: przetarg komputerowy
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JK napisał(a):
    > Ma rację. Na zachodzie ze świecą szukać urzędu/szkoły/uniwersytetu gdzie
    > byłyby składaki i domowe drukareczki. Dlaczego? Bo to się po prostu nie
    > opłaca. Firma Compaq czy Dell jednak gwarantuje że zestaw jest
    > sprawdzony i jakoś będzie działał (chociaż demonem szybkości nie
    > będzie). Firma X składająca komputery nawet z markowych części nie.

    Wiekszej glupoty nie slyszalem. Moge jedynie po tej wypowiedzi byc
    pewien, ze amerykanski marketing jednak odniosl sukces.
    Odpowiednikiem HP (compaq jakby co juz nie istnieje jako samodzielna
    firma) czy Della sa polskie Adaxy, Optimusy, czy inne B-Brand'y.
    HPki nie roznia sie niczym od powyzszych, a czasami nawet maja gorsze
    parametrami komponenty od polskich odpowiednikow. Pozatym jesli ktos
    twierdzilby ze komponenty do owych HP,Dellow sa tez produkcji tych firm
    to musialaby ta osoba mocno zweryfikowac swoje wiadomosci.
    Nastepna glupota jest podnoszona kwestia serwisu.
    Wezmy takiego HP, prosze sobie poszukac jaka jest 'wysoka jakosc'
    serwisu HP w polsce.
    Dziekuje ja jednak wole za nizsza cene miec lepszy i mniej awaryjny sprzet.

    > Co do komputerów to chyba jest szersze pole do popisu - markowe
    > komputery mają dedykowany soft do zarządzania, narzędzia do backupu i
    > przywracania systemu - często wbudowane w bios albo jako zamaskowane
    > partycje dyskowe. Tego firma X sobie nie skonstruuje, więc można to

    Tak, tak, oczywiscie, poczytaj moze sobie o ostatnim przetargu na
    komputery dla ZUS i protescie podajze Actiona.
    Pozatym sugerujesz ze owe firmy same produkuje biosy, plyty itp???

    > umieścić jako poszukiwana cecha. Nie powinno być zarzutów ustawiania
    > przetargu pod konkretnego producenta, bo takie wymagania spełnia
    > przynajmniej 5 wiądących producentów komputerów desktop.

    Guzik, bo na identycznych komponentach kazdy moze zbudowac komputer.

    > Ostatecznie dodatkowe pieniądze wydane przy zakupie zostaną oszczędzone
    > przy obsłudze.

    Smiem w to mocno watpic. Koszty serwisu owych 'markowych' produktow sa
    nieporownywalnie wyzsze od polskich odpowiednikow. Komputer musi byc
    serwisowany co okreslony czas, a nie tylko w razie awarii. W tym
    momencie koszty wynajmowania autoryzowanego serwisu wzrastaja wielokrotnie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.