  • Data: 2006-12-16 00:07:01
    Temat: Re: przetarg komputerowy
    Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Dec 2006 18:58:15 +0100, marek <m...@s...pl>
    wrote:

    >Drukarki to wylacznie HP.
    Zapewne masz ku temu jakiś powód, np. używasz jetdirect - wtedy
    wymagasz, żeby oferowany sprzęt był zgodny z tym oprogramowanie. Nie
    wolno Ci preferować jednego dostawcy, ale nie oznacza to, że przy
    każdym przetargu masz kupować sprzęt innego producenta i podpisywać
    nowe umowy z dowcawcami materiałów eksploatacyjnych i aneksować umowę
    serwisową. Jeżeli dobrze to uzasadnisz dostaniesz taki sprzęt o jaki
    Ci chodzi, a nawet jeżeli podasz w przetargu konkretny model, nikt nie
    będzie mógł się do tego przyczepić.

    >Czyli wniosek z tego taki, ze moge dostac smieciaste komputery, skladane
    >przez dzieci i niepodokrecane srobki, oraz drukarki z nizszej polki, np
    >Lexmark, czy tak ?
    Tak i dlatego przygotowanie SIWZ jest dużym wyzwaniem, często,
    niestety niedocenianym.
    Oczywiście nie jest prawdą, że wszystkie komputery są składane z tych
    samych elementów. Przewagi komputerów markowych nie widać może jeżeli
    ktoś kupuje sobie sprzęt do domu, ale gdy masz pod swoją opieką
    kilkaset maszyn to jest ona wyraźnie widoczna. I nie ma tu znaczenia,
    że ktoś powie "kupiłem 150 składaków i nie było z nimi problemu" - bo
    tym razem to Ty przygotowujesz specyfikację i prawdopodobnie nie
    chcesz liczyć na szczęście, że i tym razem się uda.
    Jak więc sobie radzić? Moim zdaniem dobrym wyjściem jest oparcie się
    na normach i certyfikatach. Sprawdź, jakie certyfikaty posiada
    producent sprzętu, który Tobie odpowiada, sprawdź czy sprzęt posiada
    certyfikat zgodności z oprogramowanie które będzie na nim pracować,
    czy producent sprzętu wydaje jakieś certyfikaty lub podpisuje umowy
    partnerskie z dostawcami. Wymagaj gwarancji PRODUCENTA - to jest
    bardzo ważna uwaga - przetarg może wygrać firma która da Ci 20 lat
    gwarancji na sprzęt. I co z tego jeżeli za dwa miesiące firma zwinie
    interes?
    Mam kilka lat doświadczenia w przygotowywaniu SIWZ i muszę powiedzieć,
    że niestety coraz więcej jest na rynku firm których celem nie jest
    współpraca, a jedynie szukanie w specyfikacji luk, pozwalających na
    wepchnięcie gorszego (i tańszego) sprzętu, zgarnięcie kasy i
    zakończenie współpracy :(
    Dlatego, moim zdaniem, coraz większe wzięcie na rynku mają firmy
    przygotowujące specyfikacje przetargowe. Właśnie taką usługę zaczyna
    świadczyć również moja firma. Jeżeli ktoś z Państwa jest
    zainteresowany, to proszę o kontakt.

    Pozdrawiam
    Jarek.