    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: (przeszukanie) Postanowienie o zatrzymaniu przedmiotow
    Date: Sun, 27 Oct 2002 17:13:25 +0100

    > nie widziałam tego postanowienia może było w swej treści troszeczke
    > inaczej zredagowanie
    > i nie było postanowienia dosł. o zatrzymaniu a postanowienie o "
    > przeszukaniu i zatwierdzeniu zatrzymania "
    > jesli nie było zatwierdzenia zatrzymania obowiazkiem jest zwrócic
    zatrzymane
    > rzeczy...

    Wlasnie.

    > Wiem tez, ze w przypadku niewydania
    > przeszukania,
    >
    > tak? a jaka np.?

    Art. 230.
    §. 1. Jeżeli zatrzymanie rzeczy lub przeszukanie nastąpiło bez uprzedniego
    polecenia sądu lub prokuratora, a w ciągu 7 dni od dnia czynności nie
    nastąpiło
    jej zatwierdzenie, należy niezwłocznie zwrócić zatrzymane rzeczy osobie
    uprawnionej.

    Oto moj wlasny tok myslowy w interpretacji tego przepisu.

    A. zatrzymanie rzeczy nastapilo bez uprzedniego polecenia = prawda
    B. przeszukanie nastapilo bez uprzedniego polecenia = falsz
    C. w ciagu 7 dni od dnia czynnosci nie nastapilo jej zatwierdzenie = prawda

    (A lub B) oraz C = (prawda lub falsz) oraz prawda = prawda

    czyli z tego wynika, ze
    "należy niezwłocznie zwrócić zatrzymane rzeczy osobie uprawnionej".

    A oto inny tok myslowy w interpretacji tego przepisu:

    Mianowice, zarowno punkt A, jak i punkt C mozna interpretowac
    w identyczny sposob. Punkt A mowi o poleceniu zatrzymania rzeczy,
    a punkt C o zatwierdzeniu czynnosci. Polecenie zatrzymania rzeczy,
    to nic innego, jak postanowienie o zatrzymaniu, a zatwierdzenie czynnosci,
    to nic innego, jak wydanie postanowienia o zatrzymaniu - maslo maslane :).
    Nie bede w tym miejscu dochodzil, w jaki sposob prokuratura moglaby
    interpretowac nieniejszy przepis i wykorzystac wskazana dwuznacznosc
    jako argumentacje tej interpretacji. Moje podejrzenia co do mozliwosci
    dwuznacznosci przepisu wysuwam tylko dlatego, iz mam wrazenie, ze
    cale to postepowanie przygotowawcze stanowi element szykany zainspirowany
    przez konkurencyjna firme w oparciu o nieprawdziwy donos o popelnieniu
    przestepstwa.
    Przygladajac sie od kilku tygodni temu postepowaniu coraz glebiej
    zaczynam sie utwierdzac w przekonaniu, ze nie toczy sie ono w sprawie,
    lecz przeciwko...
    Co wiecej, i to najbardziej mnie smuci, nie sposob nie zauwazyc, ze po
    jednej stronie stoi konkurencyjna firma, policja, prokuratura oraz uklady,
    natomiast po drugiej stronie niewinna ofiara szykany.
    Stad moje podejrzenia i dlatego chce odzyskac to co do mnie nalezy,
    a czego bezprawnie zostalem pozbawiony, z uwagi na brak jakichkolwiek
    przeslanek wskazujacych na popelnienie przestepstwa.

    Pozdrawiam
    Slawek.