    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: (przeszukanie) Postanowienie o zatrzymaniu przedmiotow
    Date: Sun, 27 Oct 2002 13:40:20 +0100

    > Jeśeli w ciągu 7 dni nie nastąpiło zatwierdzenie czynności, zatrzymane
    > rzeczy należy niezwłocznie zwrócić osobie uprawnionej.
    > Gdy sie zatrzymuje rzeczy w drodze takiego przeszukania sporządza się
    > protokół, w którym m.in. podaje się dokładną listę zatrzymanych
    rzeczy.Jeśli
    > prawa zostały naruszone przysługuje zażalenie na postanowienie dotyczące
    > przeszukania i zatrzymania oraz na inne czynności. Zażalenie wnosi się w
    > terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

    Oczywiscie tak stanowi prawo i tak wlasnie bylo.
    Bylo postanowienie o przeszukaniu, byl protokol przeszukania, bylo zazalenie
    na postanowienie oraz przeszukanie.
    Nie bylo natomiast postanowienia o zatrzymaniu przedmiotow, a termin 7 dni
    od daty przeszukania juz dawno minal. Wiem tez, ze w przypadku niewydania
    postanowienia o zatrzymaniu przedmiotow w ciagu 7 dni od daty przeszukania,
    prokuratura jest zobowiazana nakazac zwrot odebranych przedmiotow
    (tak przynajmniej interpretuje art. 230 p.§ 1 kpk). Ale interpretacja tego
    przepisu
    w ocenie prokuratury oczywiscie moze byc inna, gdyz mozna go rozumiec
    co najmniej w dwojaki sposob.

    Moje pytanie jest bardziej natury egzekucyjnej, anizeli prawnej. Chce
    pojechac
    na policje i stanowczo zazadac wydania nalezacych do mnie przedmiotow.
    Czym moge ich postraszyc, jezeli odmowia mi ich wydania?

    Pozdrawiam
    Slawek.