    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 28 Feb 2011 13:02:07 +0100
    Subject: Re: przepisy dotyczące żywności
    Newsgroups: pl.soc.prawo

    mvoicem wrote:

    > No to możesz sobie kupić dobrą wędlinę, żaden problem, stać w kolejce
    > nie trzeba, wystarczy dobrze zapłacić.

    Problem polega na tym, że cena wcale nie jest gwarancją jakości. A ja na
    przykład chętnie zapłacę ta wyższą cenę, jeśli szynka będzie szynką (a nie
    wodą z dodatkiem szynki), żółty ser żółtym serem (a nie cholera wie czym), a
    śmietana śmietaną. W latach osiemdziesiątych, jak "baba na targu" podrabiała
    śmietanę mąką, to była okrzyknięta wielką oszustką, a dziś "śmietana"
    zawiera pektyny, mączkę chleba świętojańskiego, diabli wiedzą , co jeszcze i
    jest ok. Za poprzedniej komuny nawet jak wypuszczali na rynek wyrób
    czekoladopodobny, to na etykietce było to zaznaczone, bo jednak "czekolada"
    to było co innego.
    J.