    From: "R De" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przed rozwodem a dziecko
    Date: Fri, 16 Mar 2007 08:13:28 +0100

    Współczuję Ci sytuacji. Sam przez to przeszedłem. Powiem tak, masz nie duże
    szanse na spokój, ale:
    - jeśli płacisz dobrowolnie, to pamiętaj, żeby zachować kwity wpłat. Chodzi
    o to, żebyś mógł przed sądem wykazać, że na prawdę to robisz.
    - pogódź się z myślą, że ona zrobi wszystko, żeby jak najbardziej uprzykrzyć
    Ci życie. Zrobi dokładnie wszystko.
    - przed sądem żądaj ustalenia konkretnych warunków odwiedzin, i koniecznie
    miejsca odwiedzin. Dziecko będzie coraz starsze i w pewnym momencie będzie
    mogło przebywać z Tobą u Ciebie. Zażądaj, abyś mógł je odbierać z miejsca
    zamieszkania w dni odwiedzin. Inaczej będzie je woziła po całym kraju, żebyś
    tylko się z dzieckiem nie spotykał.
    - Jeśli wykażesz, że nie jesteś w stanie płacić więcej, to - o ile wiem -
    pewnie podwyższy Ci sąd kwotę do około 300 złotych, ale nie koniecznie.
    - zakupy dla dziecka - jeśli płacisz, są tylko Twoją dobrą wolą i żona nie
    ma prawa żądać czegokolwiek od Ciebie. Zwłaszcza fotelika, choćby dla tego,
    że nie jest to rzecz niezbędna do życia.
    Tak na prawdę, to postarał bym się o dobrego adwokata. Pewnie będzie Ci
    potrzebny, bo sądy będą po jej stronie. Dobrze, że mój syn jest dużo
    starszy.
    Powodzenia.