  • Data: 2002-03-05 15:19:58
    Temat: Re: prywatna kamienica
    Od: Zbyszek <z...@i...bez_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ArtuS wrote:

    > Czy właściciel kamienicy (spadkobierca) ma prawo zmusić najemcę lokalu do
    > opuszczenia jedego z pokoi z terminem 1 miesiąca motywując to swoją własną
    > potrzebą i stwierdzeniem że min.powierzchnią mieszkalną dla 1 osoby jest
    > 9m2?

    Polecam lekture USTAWA z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy
    i o zmianie Kodeksu cywilnego.
    W opisanej przez ciebie sytuacji mozna powolac sie (wg mnie)
    na art.11 p. 4.:

    "... właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny, o ile zamierza
    zamieszkać w nale-
    żącym do niego lokalu, ... jeżeli właściciel dostarczy mu lokal
    zamienny..."

    Lokal zamienny to:

    ".. lokal ... o powierzchni pokoi takiej jak w lokalu dotychczas
    używanym; warunek ten uznaje się za spełniony, jeżeli na członka
    gospo-
    darstwa domowego przypada 10 m2 powierzchni łącznej pokoi, a w wypad-
    ku gospodarstwa jednoosobowego - 20 m2 tej powierzchni ... "

    Pozd.

    Zbyszek