  • Data: 2008-04-12 14:36:38
    Temat: Re: problem z przepisaniem domu
    Od: "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > urzedu skarbowego, ze podatek od spadku lub darowizny zostal uiszczony.

    > Hipoteka to zabezpieczenie, ktora obciaza konkretna nieruchomosc, wiec dla
    > banku nie znaczenia kto jest jej aktualnym wlascicielem, choc teoretycznie
    > w umowie o kredym moze znalezc sie klauzula, ze w przypadku gdyby dluznik
    > zbyl nieruchomosc (sprzedal, darowal) przed calkowita splata kredytu to
    > bank moze wypowiedziec umowe kredytowa i zarzadac natychmiastowej splaty
    > calej kwoty kredytu. Wtedy bylby problem. Najprosciej zajrzec do umowy
    > kredytowej i sprawdzic co tam jest postanowione w kwestii wlasnosci

    a czy bank sprawdz ot tak sobie co jakis czas w ksiegach wieczystych kto
    jest aktualnym wlascicielem? chodzi mi o to ze my napewno dziemy spłacac
    kredyt do konca bez jakis opóznieniń w spłatach ( jesli jest terminowo
    kredyt spłacany to bank sprawdza? )

    > Jako ziec zaplacisz podatek od darowizny. Nie chce mi sie teraz tego
    > liczyc, ale mozesz mi wierzyc, ze przy takiej wartosci darowizny naprawde
    > bedzie duuuuuuuuuzy. Aby uniknac obowiazku zaplaty tego podatku,
    > najprosciej bedzie jak tesciowa podaruje cala nieruchomosc corce (twojej
    > zonie), a nastepnie wy z zona sporzadzicie u notariusza umowe majatkowa
    > malzenska rozszerzajaca wspolnosc majatkowa malzenska o te darowizne.

    po jakim czasie od darowizny ( tesciowa mojej zonie) moge takie rozszerzenie
    wspólności małzeńskiej zrobic zeby to nie "podpadło" w urzedzie skarbowym i
    zeby uzad skarbowy nie zarzadał odemnie jakiejs zapłaty lub kary

    z góry wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz