  • Data: 2008-04-12 10:44:29
    Temat: Re: problem z przepisaniem domu
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ftpoe8$qe1$1@news.onet.pl...

    > 1-co pokoleji nalezy zrobić zeby podarowac dom ? tylko udac sie do
    > notariusza?

    Najpierw zgromadzic niezbedne dokumenty, czyli odpis z KW, wypis z rejestru
    gruntow wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej, wypis z kartoteki budynkow oraz
    podstawe nabycia nieruchumosci przez tesciowa i o ile to byla dorowizna lub
    spadek przed uplywem 5 lat to takze zasw. z wlasciwego urzedu skarbowego, ze
    podatek od spadku lub darowizny zostal uiszczony.

    > 2- pytałem w banku ( w którym jest kredyt) czy powinnismy poinformowac
    > bank o zmianie własciciela( bank powiedział że nie musimy ale chciałbym
    > sie upewnić czy tak jest) - tesciowa dalej bedzie płacic raty kredytu i
    > dalej bedzie kredyt na nia

    Hipoteka to zabezpieczenie, ktora obciaza konkretna nieruchomosc, wiec dla
    banku nie znaczenia kto jest jej aktualnym wlascicielem, choc teoretycznie w
    umowie o kredym moze znalezc sie klauzula, ze w przypadku gdyby dluznik zbyl
    nieruchomosc (sprzedal, darowal) przed calkowita splata kredytu to bank moze
    wypowiedziec umowe kredytowa i zarzadac natychmiastowej splaty calej kwoty
    kredytu. Wtedy bylby problem. Najprosciej zajrzec do umowy kredytowej i
    sprawdzic co tam jest postanowione w kwestii wlasnosci przedmiotu hipoteki.

    > 3- jakie koszta poniesli bysmy jesli dom byłby przepisany ( podarowany)
    > równo ( po połowie) na mnie i zone ( żona to córka ja to zieć) z tego co
    > wiem to córka raczej nic a ja jako zięć ile?

    Jako ziec zaplacisz podatek od darowizny. Nie chce mi sie teraz tego liczyc,
    ale mozesz mi wierzyc, ze przy takiej wartosci darowizny naprawde bedzie
    duuuuuuuuuzy. Aby uniknac obowiazku zaplaty tego podatku, najprosciej bedzie
    jak tesciowa podaruje cala nieruchomosc corce (twojej zonie), a nastepnie wy
    z zona sporzadzicie u notariusza umowe majatkowa malzenska rozszerzajaca
    wspolnosc majatkowa malzenska o te darowizne.