  • Data: 2004-04-20 08:29:23
    Temat: Re: prawo jazdy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Apr 2004, Nixe wrote:

    >+ Robert Tomasik pisze:
    >+ > Jak zostanie
    >+ > zamknięty i właściciel terenu zezwoli Ci na jazdę, to możesz jeździć.
    >+ > Obowiązują jednak przepisy prawa o ruchu drogowym.
    >+
    >+ Nie na terenie prywatnym.

    Co "nie" ? Jeździć NIE może czy przepisy NIE obowiązują ?

    >+ Ustawa o ruchu drogowym ma zastosowanie tylko na drogach publicznych.

    Ustawa stanowi że *w miarę potrzeby* *jej przepisy dotyczące ruchu*
    mogą być stosowane również *w innych miejscach*. Po polsku: jak
    na prywatnym zamkniętym terenie stoi znak ograniczenia prędkości
    zgodny ze wzorem określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie
    delegacji ustawy - to ozn znaczy to co znaczy. I jeśli nie ma
    innych wskazań/opisów to obowiązuje ruch prawostronny.

    >+ Niedawno brałam udział w dyskusji, czy po prywatnym podwórku/ogrodzie/sadzie
    >+ może jeździć osoba bez prawa jazdy i (po telefonie do naczelnika
    >+ Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku) wyszło na to, że jak
    >+ najbardziej może i nikt nie ma prawa żądać od niej dokumentów.

    Przepraszam, ale co Robert napisał ?
    Czytam, czytam i nie wiem co podważasz... !

    pozdrowienia, Gotfryd