  • Data: 2004-04-21 21:07:50
    Temat: Re: prawo jazdy
    Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Po podpisie trudno poznać.

    Ale po nicku można ;-) Rzeczowniki zakończone na "e" to rzeczowniki rodzaju
    żeńskiego (w przeważającej większości).
    Ale to tak na marginesie - nie ma przecież najmniejszego problemu :-)

    > A tego nie wiem. Zresztą samo jej posiadanie jutrzenki nie czyni.

    Posiadanie racji? Nie bardzo rozumiem. Zatem, co czyni tę jutrzenkę?

    > Znam
    > wielu ludzi, którzy mają pokaźne biblioteki, w których nie wiedzą co
    > mają. po prostu to ładnie się prezentuje w salonie.

    A jak to się ma do posiadana racji w danej kwestii?

    > A co do meritum sprawy, to dyskusja się zrobiła cokolwiek akademicka.
    > Postaraj się rozróżnić znaczenia zwrotów "nie stosuje się" i "nie
    > obowiązuje". Bo to są zupełnie różne znaczenia. Zrozum, że ustawa ta
    > wszędzie obowiązuje,
    > a jedynie z przyczyn oczywistych poza drogami
    > publicznymi stosuje się ją wówczas, gdy to konieczne. Gdyby ustawa ta
    > nei obowiązywała na drogach ne publicznych, to nie mozna by było
    > stosować jej przepisów. I to nigdy!, nawet w celu uniknięcia
    > zagrozenia.

    OK - tu masz rację. Faktycznie potraktowałam te dwa wyrażenia jako synonimy.
    Jeśli chodzi o "obowiązywanie" to jasne, że musi ona obowiązywać wszędzie, by
    mogła (lub nie) mieć zastosowanie. Mnie chodziło natomiast własnie o
    "stosowanie" ustawy i sądziłam, że Ty również tę kwestię poruszasz i masz na
    myśli to, że ustawę stosuje się zawsze na terenach prywatnych.
    Tak więc chyba z grubsza doszliśmy do jakiegoś konsensusu.

    --
    PozdrawiaM