  • Data: 2004-04-20 16:22:10
    Temat: Re: prawo jazdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nixe" <n...@i...peel> napisał w wiadomości
    news:c63adn$jk4$1@news.mm.pl...

    > To chyba oczywiste, że moja odpowiedź dotyczyła ostatniego cytowanego
    zdania.
    > Inaczej wycięłabym je i odpisała pod poprzednim.
    > Żeby było jasne - na terenie prywatnym nie obowiązuje ustawa o ruchu
    > drogowym.

    Bądź uprzejmy przeczytać art. 1 Ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zresztą
    zacytowałem ją w tym wątku. Bo niestety nie masz racji.

    > Obawiam się, że trudno byłoby spotkać się ze znakiem ograniczenia
    prędkości
    > np. w czyimś ogrodzie ;-)

    W ogrodzie pewnie tak. Ale na terenie jakiegoś zakładu pracy, to już
    podejmuję się z głowy wylinieć wiele takich miejsc. Miejsc nie będących
    drogami publicznymi poza ogrodami jest wiele.

> [...]
    > publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    > bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.
    >
    > Innymi słowy - jeśli nie stwarza się żadnego ryzyka niebezpieczeństwa
    > poruszając się pojazdem po terenie prywatnym, to ustawa ta nie ma
    żadnego
    > zastosowania. Jeśli takie ryzyko może zaistnieć (po terenie poruszają
    się
    > inne pojazdy, chodzą piesi i właściciel terenu nie jest w stanie w
    konkretnym
    > momencie tego ograniczyć itp.) wówczas jak najbardziej ma zastosowanie.
    (...)
    Bardzo kontrowersyjny pogląd. Ustawę tę stosuje sie zawsze. tylko, że
    jeżeli w ogrodzie jeździ jeden pojazd, to trudno, byś się zastanawiał, kto
    ma pierwszeństwo. Ale i tak nie wolno Ci nim przewozić na przykład ludzi
    na dachu.

    > :-) Znaczy się, jeśli pojadę po swojej drodze do sadu lewą stroną, to
    policja
    > może wlepić mi mandat? Wydaje mi się, że źle interpretujesz tę ustawę.

    Nie jest ważne do kogo należy droga. Jeśli jadąc lewą strona spowodujesz
    zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, to wówczas możesz dostać mandat. Z
    tym, że w praktyce mało kto kontroluje ruch drogowy na terenei prywatnym i
    problem dopier zaczyna się, gdy dojdzie do jakiegoś nieszczęścia.

    > Napisał, że na terenie prywatnym obowiązuje ustawa o ruchu drogowym, a
    nie
    > jest to prawdą. Gdyby tak było, to nie można byłoby jeździć po
    zamkniętym
    > podwórku bez prawka, gdyż wedle tej ustawy pojazd może prowadzić tylko i
    > wyłącznie osoba uprawniona do tego. I policjant miałby prawo
    wylegitymować z
    > prawa jazdy każdego, kto porusza się np. samochodem po swoim podwórku. A
    tak
    > nie jest.

    > Właśnie to, co powyżej.

    A znajdź i zacytuj przepis prawa o ruchu drogowym określający na jakich
    drogach jest wymagane prawo jazdy.