  • Data: 2003-01-16 23:15:29
    Temat: Re: prawo do kupna biletu :)
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisal:
    > A wyobraź sobie jak takiego kierowcę, który już ma odjazd, wkurza, że ktoś
    > niego kupuje bilet na przystanku, na którym są dwa calodobowe automaty i
    +/-
    > 8 kiosków z biletami...

    Jak juz napisalem, nie protestowalbym przeciwko przepisowi w reguulaminie,
    ktory przewidywalby odmowe sprzedazy biletu przez kierowce na przystanku w
    ktorego okolicach jest automat biletowy czy czynny kiosk z biletami. Ale nie
    taka jest polityka KZK GOP. A dodatkowo - jak kierowce wkurzaja klienci (z
    ktorych co wiecej osobiscie czerpie dodatkowy zarobek) - to powinien albo
    zmienic sobie zawod, albo przynajmniej pojsc po porade do psychologa.

    > W większości przypadków owa "niemoc" polega na zagadaniu się z
    > kolegą/koleżanką a potem "o! patrz, autobus juz jedzie a ja nie zdążyłem
    > kupic....no nic - kupi się u kierowcy"...

    Jak rozumiem, Ty przeprowadziles badanie i doskonale wiesz jaki jest
    prawdziwy powod kupowania biletow przez _wiekszosc_ kupujacych bilety u
    kierowcy. Pomijajac juz fakt, ze nie ma nic specjalnie karygodnego w tym, ze
    ktos sie zagadal i teraz jest gotowy ekstra zaplacic, pozostaja jeszcze
    inni, ktorzy maja ku temu powazniejsze powody - przyjechali pozno pociagiem
    i sie spiesza na ostatni odjezdzajacy autobus, ktos u kogo na osiedlu akurat
    jest nieczynny kiosk, itp itd.

    > Ale moralnie również - bilet należy mieć a jego brak jest zwykłym
    > złodziejstwem.

    Te osoby czesto chca zaplacic podwyzszona oplate za przejazd, tylko dotowany
    z ich podatkow monopolista ma ich w nosie i ustala zasady, ktore nie z ich
    winy moga ich postawic w sytuacji wyboru: albo pojade bez biletu, albo nie
    pojade wcale. Tak wiec zastanow sie, zanim zaczniesz mowic o moralnosci i
    zlodziejstwie. Moralnosc nie polega na tym, ze jak mam wladze, to moge sobie
    dowolnie ustalic zasady i inni maja psi obowiazek zrobic wszystko, aby im
    sprostac. Niemoralne jest przede wszystkim zas jeszcze raz podkreslam
    skladanie pseudooferty: KZK GOP _pozwala_ kupic w pewnych warunkach bilet u
    kierowcy, z tym ze wprowadza zasade, ze w zaleznosci od nieznanego przed
    przyjeciem tej oferty warunku (zaleznego w zupelnosci od KZK GOP), cala
    odpowiedzialnosc ponosi klient.

    Pozdrawiam
    Krzysztof