eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopracodawca nie chce wypłacić ostatniej pensji i wciska "kit" proszę o pomoc › Re: pracodawca nie chce wypłacić ostatniej pensji i wciska "kit" proszę o pomoc
  • Data: 2006-07-12 06:23:20
    Temat: Re: pracodawca nie chce wypłacić ostatniej pensji i wciska "kit" proszę o pomoc
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12 lip o godzinie 02:07, na pl.soc.prawo, fotomania.pl napisał(a):

    > ale po tym co napisala postowiczka wynika ze okres UZ sie zakonczyl.
    > Wiec umowa wygasla z automatu.

    Napisała również iż *nie posiada egzemplarza umowy* ponieważ strona
    zlecająca nie wydała jej egzemplarza który był przeznaczony dla niej.
    Z postu nie wynika jednoznacznie że to była UZ.
    Ba - z charakterystyki pracy ekspedientki można wynosić że błędnie po
    prostu nazwano umowę - to że w nagłówku napisano Umowa Zlecenie nie oznacza
    że takową jest (była).
    Zakładam że wiesz czym jest *praca* a czym *wykonywanie zlecenia*.

    Przyjmując zlecenie, zobowiązujesz się do wykonania określonej w pisemnej
    umowie czynności(np. prowadzenie księgowości, sprzątanie, akwizycja) za
    wynagrodzeniem. Może to zlecenie wykonywać osoba trzecia nawet.

    Jeżeli natomiast postująca przychodziła do sklepu na określone godziny,
    przyjmowała polecenia i wytyczne od "przełożonych" ..... to Twoim zdnaiem
    co wykonywała?

    > Zatem gdzie maja zachodzic te cudowne terminy wypowiedzen .....

    Wysuwasz tezę że Umowy Zlecenia nie można wypowiedzieć?

    Gdybyś zrozumiał mojego posta, wiedziałbyś że sugerowałem postującej
    właśnie *zainteresowanie* się sprawami różnicy pomiędzy umowami o pracą a
    zlecenie.
    Bo *najprawdopodobniej* charakter tego co wykonywała nosi znamiona pracy a
    nie zlecenia. Jeżeliby było tak jak przypuszczam - wtedy przyznasz że
    DIAMETRALNIE zmieni się sytuacja postującej - prawda?
    Wtedy może skorzystać z Sądu Pracy a nie z Sądu Cywilnego (bo umowy
    zlecenia są umowami cywilno-prawnymi nie podlegającymi kodeksowi pracy).

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany